laptop draadloos naar router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edvervoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo mensen,

Ik heb een laptop gekocht met Wireless AN 802.11 a/b/g en Intel PRO Wireless (wat dat ook moge betekenen). Ik zou deze draadloos willen verbinden via de Sweex broadbandrouter, die weer is aangesloten op het Motorola kabelmodem. Op de router zitten nu vier newekkabels aangesloten.
Ik krijg de draadloze netwerkverbinding (via configuratie > netwerkverb.) niet aan de praat (wordt niet verbonden). Ik vraag mij nu af:
> doe ik iets fout bij de confiuratie?
> heb ik een antenne o.i.d. nodig voor de router, of een andere router?
> moet ik het hele netwerk draadloos maken (zit ik niet op te wachen)?

Wie kan mij De Tip geven, alvast wz. bedankt!

Hoi,

Als er geen antenne op de router zit (en er ook niet op 'geschroefd' kan worden), dan heb je geen draadloze router.
Die zal je voor een draadloze verbinding toch moeten aanschaffen.

V.

Je vertelt niet of je al wat geconfigureerd had m.b.t. de draadloze toegang tot de router. Als je daar bijvoorbeeld al beveiliging op gezet had en/of het SSID laat verbergen, dan zul je toch wel degelijk eerst aanpassingen op de (configuratie van) de draadloze netwerkkaart moeten doen om verbinding te kunnen maken.

Mijn voorstel is dat, als bovenstaande van toepassing is, je eerst het draadloze netwerk onbeveiligd maakt om in ieder geval te kunnen nagaan of het met je draadloze netwerkkaart lukt om verbinding te maken.

Als je denkt of concludeert dat het probleem bij je draadloze netwerkkaart ligt, dan zou je deze driver kunnen ophalen (huidige versie 10.5.1.68). Haal ook de User Guide (die is ook in het NL!) :)

link

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan