Laptop draadloze verbinding ineens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaaNO2

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo allemaal,

Mijn laptop amilo PI1536 heeft ineens geen verbinding meer met het internet.Heeft altijd wel gewerkt.In Vista netwerkcentrum staat onbekend netwerk-toegang alleen lokaal.Ook kom ik de router-Netgear WGr614v4 niet in met http://192.168.0.1.
Zelfs met de vaste kabel van de pc wil het niet.Signaal sterkte is goed.
ipv4 is lokaal en ipv6 beperkt alles staat op automatisch in eigenschappen van tcp/ipv4.
Van de router en motorola van @home al de stekkers er uit gehaald maar niets helpt.
bij de activiteit van de netwerkverbinding staat bij verzonden 0 bytes en ontvangen een heleboel.
Kan iemand mij a.u.b. heel graag helpen.....

Wat ik zou doen is de handleiding van je draadloze router erop naslaan, daar uitzoeken hoe de draadloze router teruggezet ("reset") kan worden naar fabriekswaarden (in het engels: "Factory defaults").

Dan bedraad aan pc of laptop aansluiten, en kijken of je er dan wél weer bij kunt komen om te configureren. Lukt dat, dan alles weer opnieuw instellen (draadloos netwerk + evt. benodigde instellingen m.b.t. de Internet-kant (ook wel WAN genoemd in handleidingen).

Lukt dat niet, ga er dan maar vanuit dat de router gewoon stuk is, en claim garantie. Voordeel is dat je bij de aanmelding dan al dat verhaal over fabriekswaarden gedaan hebt, en dus het standaard afscheep-antwoord van "Zet eerst maar eens de router terug naar fabriekswaarden" direct kunt pareren.

Succes,

Tijs.

Volgens mij is het probleem aan de laptop kant (hij komt met de melding van onbekend netwerk). Normaal, als je een netwerk hebt ingesteld is dat netwerk bekend met de naam van het SSID. Het is daarmee niet onbekend meer.

Probeer verbinding te maken met een netwerk via je wireless netwerken, alle wireless netwerken te laten zien en kijk of je eigen netwerk er tussen staat. Probeer dan verbinding te maken (eventuele netwerk keys invoeren etc.) en kijk of dat werkt. Als je eigen netwerk er niet tussen staat kun je ook nog eens proberen de stekker van de router er even van af te halen en weer in te steken. Ik weet dat er bij sommige routers af en toe het wireless uitspringt en dan helpt dat nog wel eens. Vervolgens opnieuw proberen connectie te maken.

Als dat ook niet lukt kun je inderdaad het beste alles terug zetten naar de fabriekswaarden want dan is er iets mis met je router. Als het dan wel lukt moet je wel opnieuw je beveiligingsinstellingen configureren.

[...]Heel verhaal[...]

Ik citeer even uit de originele posting:
Ook kom ik de router-Netgear WGr614v4 niet in met http://192.168.0.1.
Zelfs met de vaste kabel van de pc wil het niet.

Hieruit kan afgeleid dat er wel draadloos signaal is, maar het apparaat (zelfs bedraad aangesloten) niet eens te beheren is. Tel daarbij dat het een tijd goed gewerkt heeft zoals gemeld.
Lijkt mij dus een normale conclusie dat in eerste instantie het probleem in de router ligt, toch????

Goed lezen van de vraag en de gegeven informatie doet wonderen.

Tijs.

Hieruit kan afgeleid dat er wel draadloos signaal is, maar het apparaat (zelfs bedraad aangesloten) niet eens te beheren is. Tel daarbij dat het een tijd goed gewerkt heeft zoals gemeld.
Lijkt mij dus een normale conclusie dat in eerste instantie het probleem in de router ligt, toch????

Oeps,

Over dat bedraade gedeelte heb ik heen gelezen. Je hebt gelijk Tijs. :o

Wel vreemd dat hij dan de kreet "onbekend netwerk" geeft. Dat doet mij toch vermoeden dat het op een openbaar netwerk o.i.d. is ingesteld met hoge security settings waardoor internet wellicht wordt afgeschermd. Dat kan als de netwerksettings om wat voor reden ook verwijderd waren en het netwerk opnieuw is ingesteld, waarbij iets te vlug een aan tal venstertjes zijn weggeklikt. De router is zeker een optie maar de netwerk instellingen op de PC ook. Ik heb dit soort zaken zelf ook meerdere malen gehad en het verwijderen van deze instellingen en het opnieuw zoeken en verbinding maken met het netwerk werkte dan prima.

Ik lees niet waarom je niet de router in komt. Krijg je de webinterface niet te zien? Weet je uid en ww niet? Wellicht is het IP adres gewijzigd aan LAN kant? Allemaal mogelijkheden.

In dat geval kan het resetten naar factory defaults inderdaad één van de oplossingsmogelijkheden zijn.

En Tijs: Ik probeer alleen maar mee te denken en te helpen hoor. Geen noodzaak tot sinisme.
Goed lezen van de vraag en de gegeven informatie doet wonderen.

[...]En Tijs: Ik probeer alleen maar mee te denken en te helpen hoor. Geen noodzaak tot sinisme.

Cynisme is niet waar ik naar op zoek was, waar ik wel naar op zoek ben is dat (gegeven de beperkingen van een forum) alle informatie die gegeven wordt volledig wordt benut in het antwoord.
In dit specifieke geval had je ook eerst mijn reactie kunnen lezen, en je kunnen afvragen waarom ik direct over de router begon ipv. eerst standaardvragen te stellen.
Ikzelf doe dat ook bij (voor mij nieuwe) discussiedraden waar al door ánderen op gereageerd is ("Waarom stelt die Helpmij-helper dit of dat als oplossing voor? Sluit dat aan bij wat de topic-starter gemeld heeft?"). Behalve als apert foute/gevaarlijke tips door die Helpmij-helper(s) worden voorgesteld reageer ik dan niet in die discussiedraden, oftewel ik laat het dan over aan Helpmij-helper(s) die al gereageerd hadden.

Nogmaals: Ik waardeer het dat je wilt helpen, laat dat voorop staan! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste mensen heel mooi dat jullie mee willen denken dat waardeer ik heel erg.
Op deze zelfde router zit ook mijn desktop die het met de kabel wel doet.En de SSID naam zie ik ook wel en als ik daar verbinding mee maak hoef ik geen w.w.in te voeren terwijl dat wel is ingesteld.
Verder heb ik via cmd ipconfig/all op mijn desktop de gegevens ingevoerd bij TCP/IPV4 van de laptop en toen kon ik wel via de laptop de router in maar geen internet.Ook kreeg ik bij de activiteit van de netwerkverbinding dat er bytes verzonden en ontvangen worden maar nog steeds geen internet.
Omdat de vaste pc het wel doet op dezelfde router is het dan nodig om de router te resetten?
Kan de netwerkkaart in de laptop misschien kapot zijn?
Ik heb hier niet zo veel verstand van en probeer alles maar.
Ook heb ik via de vista dvd een systeem reset gedaan naar een week of wat terug maar ook dit geeft geen internet.

Even voor bedraad internet op de laptop:
Vul eens in de IPv4 instellingen van de netwerkkaart op de laptop nét even wat anders in dat de desktop weergaf, namelijk kies een vrij ip-adres: Stel eens het laatste getal (dus het getal na de 3de '. ' op 200.
Zet de DNS-server wél instellingen precies zoals het op de desktop staat, en ook het subnetmasker en standaardgateway precies overnemen zoals op de desktop.

Kijk of je dan wél Internet hebt op de laptop. Is dat het geval, dan is in ieder geval niets mis met de tcp/ip 'software' op je laptop. We kunnen daarna nog eens verder kijken m.b.t. draadloze toegang.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs ga ik vannavond proberen.De laptop is nu mee op cursus van de vrouw.
Bedankt voor de moeite alvast.

Beste helpers,

gedaan wat Tijs voorstelde met de IPV4 instellingen.Het laatste nummer van de ip was op de desktop een 2 dus 5 en 200 geprobeerd.
In netwerkcentrum bij verbindingen begonnen de bytes van verzonden op te lopen maar geen internet verbinding.
De gateway en DNS-server zijn toch hetzelfde ( 192.168.0.1 ) als het nummer van de router?
Krijg de waarchuwing over meerdere standaardgateways die bedoeld zijn als redudantie voor een enkelvoudig netwerk?????en ze niet werken als ze op 2 aparte niet met elkaar verbonden netwerken zijn aangesloten?????
In netwerkcentrum op volledig overzicht weergeven van draadloze netw.verbinding naar Lan-verbinding SSID-naam gegaan en het netwerkcentrum veranderde iets van pc naam == Gateway =x= internet met een grijs wereld bolletje.
Vergeet ik nog iets of zal het helpen om vista opnieuw te installeren?

Mvg. Maan

De gateway en DNS-server zijn toch hetzelfde ( 192.168.0.1 ) als het nummer van de router?
Ja het ip nummer van de standaard gateway is het ipnummer van de router waar je op aangesloten zit en dat is in veel gevallen dat ip nummer.

Krijg de waarchuwing over meerdere standaardgateways die bedoeld zijn als redudantie voor een enkelvoudig netwerk?????en ze niet werken als ze op 2 aparte niet met elkaar verbonden netwerken zijn aangesloten?????
In netwerkcentrum op volledig overzicht weergeven van draadloze netw.verbinding naar Lan-verbinding SSID-naam gegaan en het netwerkcentrum veranderde iets van pc naam == Gateway =x= internet met een grijs wereld bolletje.
Het klinkt nu alsof je op twee netwerken tegelijk probeert aan te loggen? Wellicht zou de output van ipconfig /all en een printscreen van netwerkcentrum wat meer licht in de duisternis doen schijnen. Kan het zijn dat je via wireless een ander netwerk pakt als via de kabel?

Vergeet ik nog iets of zal het helpen om vista opnieuw te installeren?
Lijkt me voorlopig nog wat te rigoreus. Er zijn nog wat opties open. ;)

Groetjes,

Marco

Omdat je (ooit) wél de 'website' van je router hebt kunnen zien ga ik ervan uit dat er niet echt iets 'kapot' is in je Vista.

Ik zou nu toch maar willen voorstellen om de router weer terug te zetten naar fabriekswaarden. Kijk daarna wat er gebeurt als je je IPv4 instellingen weer op alles Automatisch verkrijgen zet en de laptop bedraad aansluit aan de router. Krijg je een ip-adres, dan weer het draadloze gedeelte van de router inrichten via bedraad.

Hopelijk gaat er dan weer wat lukken.

Tijs.

Beste mensen sorrie dat ik niet zo snel reageer op jullie antwoorden maar ik zit midden in een verhuizing van mijn werk.Ik probeer zo snel mogelijk alles uit om dit werkend te krijgen en waardeer jullie moeite ook zeer.
Mijn collega was hier met zijn laptop en kreeg gelijk verbinding met mijn netwerk.
Ik heb gedaan wat Marco voorstelde en een paar print screens gemaakt met en zonder kabel.Anders ga ik doen wat Tijs voorstelde en de router resetten.

Bijlagen

• LAN.jpg
    LAN.jpg
    99 KB · Weergaven: 61
  • CMD.jpg
    CMD.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 66
  • WLAN1.jpg
    WLAN1.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 66
  • WLAN2.jpg
    WLAN2.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 58
Ik zou nog 1 ding proberen. In je ipconfig output zie ik niets raars staan. Je had het over dat hij aangaf onbekend netwerk maar ik zie hier maanmau staan.
De netwerkadapters via configuratiescherm, systeem, aparaatbeheer deinstalleren. Laptop opnieuw opstarten, als het goed is gaat hij de boel dan weer installeren. Zorg dan wel even dat je de laatste drivers klaar hebt staan.

Als dat niet helpt zou ik voor Tijs zijn optie gaan. :cool:

Hallo allemaal

Vandaag wilde ik proberen wat Tijs en Digger36 voorstelden te doen en zette de laptop aan en tada draadloos internet keeg verbinding en loopt als een zonnetje.
Ik ben al heel wat dagen bezig met deze laptop en na veel forums bekeken te hebben ben ik op deze site terecht gekomen voor hulp.
Het is geweldig dat er mensen zijn die willen helpen met problemen.
Bedankt daarvoor....
Mocht de laptop weer besluiten om samen met vista tegen mij te spannen dan ga ik alsnog proberen wat jullie hebben voorgesteld.Raar is dat ik niet weet wat er mis was en hoe ik het kan repareren.
Ik groet jullie en hopelijk niet tot ziens.....nogmaals bedankt voor de moeite:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan