Laptop een beetje traag werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Mijn laptop werkt de laatste tijd een beetje traag vind ik.
Soms ben ik iets aan het up- of downloaden en dan kan ik hem zelfs voor niets gebruiken. Hij reageert dan op niets. Totdat ik het up of downloaden stop dan gaat alles weer als een trein.
Het lijkt dan wel of hij op dat moment niets anders aan kaan.
Als ik een film aan het maken ben van foto's e.d. duurde het altijd zo max. 2 uur en nu 3 uur.
Ik heb beslist geen spam of virussen dus daar ligt het niet. Ook mijn geheugen is hetzelfde gebleven 1024 Mb.
Iemand een tip?
 
Ik heb Advanced Windowscare Prof die maakt je register elke dag schoon.
 
Mijn laptop werkt de laatste tijd een beetje traag vind ik.
Soms ben ik iets aan het up- of downloaden en dan kan ik hem zelfs voor niets gebruiken. Hij reageert dan op niets. Totdat ik het up of downloaden stop dan gaat alles weer als een trein.
Het lijkt dan wel of hij op dat moment niets anders aan kaan.
Als ik een film aan het maken ben van foto's e.d. duurde het altijd zo max. 2 uur en nu 3 uur.
Ik heb beslist geen spam of virussen dus daar ligt het niet. Ook mijn geheugen is hetzelfde gebleven 1024 Mb.
Iemand een tip?

OK ! Terug naar je vraag.
 
Weet je zeker dat je RAM geen gebreken vertoont? Doe eens een test op memtest
 
OK, Dus als ik het goed begrijp word de laptop traag als je aan het up of downloaden bent, vanaf dat je dat stopzet, doet ie het weer gewoon.
En wat maakt je zo zeker dat je geen virussen of spyware hebt? Met welke programma's heb je daarop gescant? Al een HiJackLogje gepost op een forum daarvoor?
 
OK, Dus als ik het goed begrijp word de laptop traag als je aan het up of downloaden bent, vanaf dat je dat stopzet, doet ie het weer gewoon.
En wat maakt je zo zeker dat je geen virussen of spyware hebt? Met welke programma's heb je daarop gescant? Al een HiJackLogje gepost op een forum daarvoor?

Wat is zekerheid? Ik heb NOD32 en doe regelmatig ook een scan.

Weet je zeker dat je RAM geen gebreken vertoont? Doe eens een test op memtest

Wijst dat zichzelf zo'n test of kan ik iets fout doen?
 
Handleiding staat op de site, je kan niks slopen of zo. Maar ik moet je wel bekennen dat ik je vraag niet helemaal goed heb gelezen :confused:. Ik zag over het hoofd dat de pc alleen kuren vertoont als je aan het internetten bent, anders niet. In dat geval zal het waarschijnlijk niet aan je RAM liggen, want dan zou je altijd problemen moeten hebben.

Vwb de mogelijke spyware, download superantispyware eens, da's ook een goeie.
 
Ik zag over het hoofd dat de pc alleen kuren vertoont als je aan het internetten bent, anders niet. In dat geval zal het waarschijnlijk niet aan je RAM liggen, want dan zou je altijd problemen moeten hebben.

Nu is mijn laptop bijv. bezig om een dvd te maken maar dan heb ik geen problemen.
Als ik echter iets ga downloaden met Bitcomet dan kan ik verder bijna niets meer openen dan blijft alles stilstaan. Ook al downloadt Bitcomet nog maar met bijv. 15 kb/s.
Zelfs als ik dan op start klik om in mijn documenten te komen dan doet hij dat vaak niet eens maar zodra ik dan ctrl-alt-delete doe en Bitcomet afsluit dan gaat alles weer als een trein.
Ook iets kopiëren naar mijn pc gaat dan met Bitcomet aan ook heel erg traag. Ipv dat het anders bijv. 5 minuten zou duren, duurt het dan zomaar een uur of langer.
Voorheen was dat nooit.
 
Heb je het alleen bij torrents, of ook bij 'regulier' downloaden van een normale site?
Heb je verder al eens een andere Bittorrent-client geprobeerd, voor de zekerheid? Azureus/Vuze bijvoorbeeld
 
Heb je het alleen bij torrents, of ook bij 'regulier' downloaden van een normale site?
Heb je verder al eens een andere Bittorrent-client geprobeerd, voor de zekerheid? Azureus/Vuze bijvoorbeeld

Nee alleen met torrents. Bitcomet werkte altijd heel goed, al enkele jaren, maar de laatste maand is dit ineens zo. Ook maakt mijn laptop overigens veel meer koel lawaai dus ik weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben? Soms is het koelgeluid helemaal weg en dan gaat het weer ineens met veel geluid. De koeling van de pc is eigenlijk altijd constant maar van de laptop niet meer. Maar ik weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben.
 
Nu is mijn laptop bijv. bezig om een dvd te maken maar dan heb ik geen problemen.
Als ik echter iets ga downloaden met Bitcomet dan kan ik verder bijna niets meer openen dan blijft alles stilstaan. Ook al downloadt Bitcomet nog maar met bijv. 15 kb/s.
Zelfs als ik dan op start klik om in mijn documenten te komen dan doet hij dat vaak niet eens maar zodra ik dan ctrl-alt-delete doe en Bitcomet afsluit dan gaat alles weer als een trein.
Ook iets kopiëren naar mijn pc gaat dan met Bitcomet aan ook heel erg traag. Ipv dat het anders bijv. 5 minuten zou duren, duurt het dan zomaar een uur of langer.
Voorheen was dat nooit.

Zou het kunnen zijn, dat je het systeem 'overbelast' ?
 
Toch maar eens een andere torrent-client proberen dan. Blijkbaar ligt het echt aan die software
 
Toch maar eens een andere torrent-client proberen dan. Blijkbaar ligt het echt aan die software


Ja dat zou kunnen. Werkt Azureus net zo goed en makkelijk, ook Ned, want ik ben niet zo thuis in poorten open zetten e.d. en was blij dat het met Bitcomet goed was gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan