Laptop en hoofd pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolanda0038

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2004
Hallo

Ik heb een vraag ik een heb draadloos modem mijn hoofdpc is wel met een draad aan de modem verbonden omdat deze geen kaartingang heeft maar de laptop heeft een kaart en die deed het tot voor kort prima maar nu doet het inenen niet meer...
De hoofdpc maakt wel verbinding met het internet maar de laptop niet...het probleem is...systeem zegt dat de modem gevonden is..perfect
ontvangst... maar server kan niet worden gevonden...dus kan geen
verbinding met internet krijgen wie kan mij helpen????
Groetjes Jolanda

Ziet de laptop wel de normale computer, dus kunnen ze elkaar pingen.
Gebruik jij XP of.......
Worden er firewals gebruikt op jou computer.
Heb je al eens gescand op spyware b.v. met ad-aware of spybot.
Ook een virsusscan al gedaan.
De netwerkadapter al eens vernieuwd.

Nee de laptop ziet de hoofdpc niet......ik gebruik XP ja en ja er worden firewalls gebruikt....
Nee heb nog niet gescand.......virus scan wel.......en de netwerk adapter is nieuw......

Jolanda,
zet de firewal eens uit.
Vernieuw je adapter eens (geen nieuwe inzetten) maar een nieuw ip adres laten opvragen.
in de dosbox type je ipconfig /renew

hi

Ok zal het vanavond proberen....hoe doe ik dat een nieuw ip adres laten opvragen?

start - uitvoeren hier type je cmd.
je komt dan in een dosbox (zwart scherm met witte letters)

daar typ je ipconfig en geeft dan een enter.
nu kijk je wat voor ip-adres er staat, noteer dit even.

Doe dit op beide computers nu zal dit ip adres heel dicht bij elkaar moeten liggen bv. 192.168.1.1 en 192.168.1.2
Als dat zo is dan zou je adapter goed moeten staan.
Maar als je wilt vernieuwen, wat geen kwaad kan, dan type je ipconfig /renew let op de spatie tussen de g en de /

suc6.

ok thanks ga het vanavond als het hier rust is ff uitproberen dan zou ie volgens jou weer moeten functioneren?
Bedankt eerst zover....

Ik begrijp dus dat als de nummers niet goed bij elkaar liggen dat ik moet vernieuwen en krijgt ie dan een nieuw ip adres? of moet je dat handmatig doen dan?

Nee dat ip gebeuren krijg je door ipconfig /renew

ik zeg niet dat het dan weer werkt maar dit is de eerste oplossing.
Er kunnen nog veel meer problemen zijn. Dit is er maar een onderdeel van.

Jouw ip adres wat je krijgt van je internet provider zal niet veranderen.

het gaat hier om de interne ip adressen die jij gebruikt in je draadloos systeem en 1 vaste aansluiting.

Klopt helemaal.

ok kan het ook zo zijn dat mijn laptop te dicht bij de modem staat? heeft een wirreless netwerkkaart
Ik had em nl steeds beneden staan en daar deed ie het goed en nu bedenk ik me sinds ie boven staat dat ie het niet meer doet.....;-((

Dan zou je even moeten kijken of het signaal wel sterk genoeg is. Verplaats de laptop anders eens dan weet je het zeker.

Als het modem boven staat en de laptop ook dan moet de verbinding goed zijn.
Te dichtbij kan niet.

ok dan moet ik toch het andere proberen heb je nog meer suggesties voor als dit niet lukt?
Kan ik je rechtstreeks mailen?

Jolanda rechtstreeks mailen kan.
Klik maar op mijn profiel.
Helaas ga ik zo aan het werk en kom niet eerder weer thuis dan morgenvroeg.

heb ik gedaan maar kan je e-mail adres niet zien:-((( nah ik probeer het wel en dan reageer ik hier wel alvast bedankt en werkse!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan