Laptop en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad wat je nodig hebt voor de laptop die je wilt aanschaffen, neem maar een dongle...

Maakt niets uit je hebt een cd erbij met de juiste drivers

Neem het beste een usb dongle want die pcmcia willen nog wel eens problemen geven met een oude pc, mijn ervaring is dat een usb dongle wel altijd goed werkt met oudere modellen laptops, die link naar marktplaats werkt niet..

Zelf ben ik niet zo kapot van sweex en trust producten maar hoe kom ja aan die 30 euro? de router alleen al kost 59 euro

ps: usb1 apparaten werken ook op usb2 maar dan langzamer

dat stond op marktplaats, vraagprijs was 35 voor complete setje, 2e hands.

Vraag me alleen af of alles goed werkt als de router helemaal op zolder staat. Of kan ik de router ook middels een lang snoer op een lagere verdieping plaatsen?

Sluit ik de router zo aan op m`n pc of moet ik daarvoor NOG iets kopen? Zoiets al een netwerkkaart...

Je kan idd een lange kabel nemen en de router naar onder verplaatsen, voor je pc heb je nodig

Usb

Draadloze router

Dat is alles, en eventueel een langere kabel voor het verplaatsen van zolder naar verdieping lager

Kabel (rj45)

Bedankt voor je reactie`s, je bent een held!

Kortom: Als ik dat Sweex setje koop heb ik dus de dongle, de router en dan moet ik zelf nog een kabel kopen.

De router hoeft niet op een of andere manier te worden aangesolten met een netwerkkaart of zo? Gewoon op de usb poort van de "vaste" pc?

Dank je wel voor al je moeite, is een duidelijke site.

Heb alleen wel het idee dat ik dus nog een ethernet pci kaartje los moet kopen en dat de (rode) Speedtoutch usb-moden misschien dus niet samenwerkt met een router...

Je gaat toch voor een laptop? daar past geen pci kaart in das voor een pc..

nee ik bedoel of ik dan op de VASTE pc een pci-kaart en/of insteek netwerkkaart nodig heb of dat ik de router gewoon middels bv usb kan aansluiten op de VASTE.

Dat de laptop dan via de dongle gaat had ik begrepen.

Trouwens slecht nieuws voor mij:

Blijkt een P1 100 mhz te zijn, zit wel een ethenetkaartje in en een modem, heeft dus wel pcmcia....

Maar daar zal ik wel niet veel aan hebben toch?

Laatst bewerkt:
Die usb kan je ook aansluiten op je pc, geen probleem gewoon ff wisselen, 100mhz ehhh er zijn grenzen :D
Nee 100 mhz daar zou ik nooit aan beginnen...

Dat plaatje en die link naar:

http://www.wifishop.nl/nl/dept_22.html

Is dat dan een complete kit?

Dus router EN moden in 1?
(En dongle dan)

Ik heb namelijk een oude 330 speedtouch,
dus dat zou dan mooi zijn

Wat zijn ervaringen van mensen met een soortgelijke
router en ontvangst "door muren heen"????

Die op de pagina is een complete kit, maar let op: een router is geen modem!, Thuis sluit je de router aan op het modem die dan het signaal draadloos (in jouw geval) verzend naar je pc , met kabel is ook mogelijk via de achterzijde van de router. De usb dongle is de ontvanger voor je pc.

Het verschil tussen een kaart of usb is dat je een kaart in je laptop steekt en usb in de usb poort maar beide hebben de zelfde functie.

Je moet thuis wel beschikken over een moden , maar als je internet al thuis hebt heb je dus ook een modem.

Bij een wireless acces point heb je geen modem nodig omdat je dan inlogt op een draadloos netwerk, dus een bestaand signaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan