laptop en pc aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hoi,

Ik zou graag mijn laptop en pc aan elkaar koppelen. Graag zou ik weten hoe ik dit kan doen. Ik heb geen bluethooth wel twee wifi kaarten en draden.

Hoor het heel graag.

Groet, Leonie

bedrading in netwerk poorten. Allebei een uiteinde. WIFI, verbind allebei met WIFI en doe dan de wizard in windows om een thuisnetwerk te maken.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de computers via een ethernetkabel met elkaar verbonden.
Hoe kan ik nu op de ene computer de andere computer vinden?
Of hoe kan ik een verbinding opstellen tussen de een en de andere?

Groet, Leonie

bedrading in netwerk poorten. Allebei een uiteinde..
Denk er dan wel om dat het een crosskabel is, strait gaat niet werken

WIFI, verbind allebei met WIFI en doe dan de wizard in windows om een thuisnetwerk te maken.
Vertel het netwerk wel dat het een "point to point" verbinding is anders willen de WiFi kaartjes verbinding maken met een accesspoint en die heb je niet en gaat het niet werken.

Vertel het netwerk wel dat het een "point to point" verbinding is anders willen de WiFi kaartjes verbinding maken met een accesspoint en die heb je niet en gaat het niet werken.

Wat is een crosskabel?
is een point to point hetzelfde als adhoc?

Snelste is met de kabel.
Makkelijkste is via WIFI. Even computer opzoeken als ze allebei draadloos verbonden zijn en dan verbinden.

Moderne apparatuur slikt tegenwoordig bijna altijd beide. (niet altijd maar toch)

is een point to point hetzelfde als adhoc?
Ja :).

Maar wat wil je nu excact? Er zijn vier mogelijkheden.

PC -- KABEL -- LAPTOP
PC -- KABEL -- ROUTER -- LAPTOP
PC -- WIFI -- LAPTOP (Ad-Hoc)
PC -- WIKI - ROUTER -- LAPTOP

Als er geen sprake is van een router in het midden zou ik een kabel verbinding gebruiken. Deze is het snelste en het makkelijkst opgezet.
Als de kabel er in zit zorg ervoor dat:
Laptop:
IP: 10.0.0.1
Netwerkmasker: 255.255.255.0
Default gateway/DNS: leeglaten

Desktop:
IP: 10.0.0.2
Netwerkmasker: 255.255.255.0
Default gateway/DNS: leeglaten

Zorg ervoor dat je bestanden deelt over het netwerk of servers hebt draaien: zodoende kunnen de PC's met elkaar communiceren.

Via de draad gaat niet lukken, want ik heb niet zo'n crosskabel en ook niet het gereedschap om er zo een te maken.

Een router heb ik ook niet, duzz dat worden dan een wifi adhoc verbinding.

Wil je me vertellen wat ik dan moet doen?

Groet, Leonie

Hebben beide pc nu al toegang tot het internet dan kun je namelijk beide pc veel makkelijker met elkaar laten communiceren.
Dan hoef je maar een paar kleine dingetjes aan te passen plus je folders die je wilt delen op share te zetten.

Hoi,

Bedankt voor je mailtje :)

Allebei de computers hebben allebei afzonderlijk toegang tot het internet :)

Hoor het weer graag.

Groet, Leonie

Je moet er dan voor zorgen dat beide computers dezelfde ID hebben. Dit kun je doen in configuratiescherm en dan systeem.
Network ID moet voor beide pc gelijk zijn bijvoorbeeld Netwerk Leonie
In dan kun je biede pc een naam gevens bijvoorbeeld desktop en notebook

Dit gedaan te hebben moet je bij netwerk connections nog iets aanpassen.
Rechter muisknop op je netwerk verbinding en dan properties. Bij general zou je Client for Microsoft Network moeten aanvinken.

Als goed is zouden nu de beide pc elkaar moeten kunnen zien. Dit zou je kunnen controleren door een map (bijvoorbeeld mijn documenten) op pc 1 op delen te zetten. Als goed is zou je nu op pc 2 deze map kunnen zien.

Ik ben nu op ,mijn werk waardoor ik dit niet precies kan controleren maar volgens mij zou het niet moeten werken. Als niet zo is dan hoor ik het wel en zal ik proberen zsm te kijken wat er mis gaat.

gr

Arend

Waarom wil je trouwens beide pc aan elkaar koppelen?

Ik weet dat op de door mijn beschreven methode je documenten kunt uitwisselen en dat je kunt printen via je netwerk. Ik weet niet of je ook programma's kunt draaien die op de andere pc zijn geinstalleerd.

Misschien weet iemand anders dat??

Hoi,

Bedankt voor je bericht.

Waar kan je dat ID precies instellen. Ik kan het nml niet vinden?

Ik wil de computers aan elkaar koppelen ivm bestandsoverdracht.

Thanx,

Groet, Leonie

Hoi,

STart --> instellingen --> configuratiescherm --> systeem --> tabblad computernaam

Via wijzigen kun je computernaam veranderen het belangrijkste is dat je de werkgroep aanpast deze moet op beide computers gelijk zijn!!!!

Via netwerkverbinden moet je het vinkje nog voor microsoft netwerken aanvinken.

Als goed is zouden de pc elkaar nu moeten kunnen zien

Als je nu bijvoorbeeld mijn documenten opent dan staat er rechts van je mappen in het kader een map in een handje met daarbij deze map delen. Op deze manier kun je mappen delen met je andere computer waardoor deze mappen vanaf al je computers gedeeld kunnen worden.

Ik hoor wel of het gelukt is

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan