laptop en telefoon zelfde IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

ik heb bij een loginsysteem een functie zitten die alle sessies (in mysql dtb) van een gebruiker verwijderd/stopt van het huideige ip adres als hij inlogt. Dit doe ik om te zorgen dat er zo min mogelijk sessies zijn.
Alleen is er een probleem; als ik op mijn laptop inlog, daarna op mijn telefoon en daarna weer op mijn laptop kijk is de sessie van de laptop beeindigd (dus uit de mysql dtb). Na wat proberen zag ik dat php de apparaten hetzelfde IP adres geeft. Dit is dus de oorzaak.

Maar hoe kan dat? Een ip is toch uniek? Ik gebruik op beide apparaten Chrome, zitten beiden op hetzelfde wifi netwerk.

Bedankt :)

Ze hebben beide een uniek netwerk IP-adres. Echter gaat er vanuit de router maar één IP-adres naar buiten.

Elk apparaat dat verbonden is aan de router krijgt hetzelfde externe IP-adres maar een ander intern IP-adres :)

Dus die manier gaat niet werken?
Weet jij een andere manier? Of moet ik gewoon alle sessies die een paar dagen niks hebben gedaan verwijderen?

Pluis de $_SERVER-variabele eens op elk apparaat uit, waarschijnlijk kun je wel een mooie combinatie met het IP-adres maken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan