laptop en W98

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesjesbedum

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
74
ik heb een oude laptop, PI 200. Na formateren wilde ik opnieuw W98 SE installeren. De setup startte, het register controleren ook nog, maar toen bleef de laptop hangen, halverwege de zin " voor windows installatie is xxxxx mb nodig op sc...".

Ik kan nu NIETS meer, behalve de laptop aan en uit zetten.
Demontage van accu en cdrom speler verandert niets.
Starten vanaf diskette wil ook niet.

Wie heeft een tip ( of een hamer)

Henk:
 
in de bios de bootvolgorde wijzigen? zorgen dat hij eerst vanop diskette wil starten?
 
hamer zouw zonden zijn

heb je de cder in zitten al start de pc op

probeer het is met cd

ander zet in de bios even dat hij eerst moet kijken naar de disketten en dat cd cdrom en dan pas de hd

anders is meschien tog de hamer een opsie al doet hij al start hij niet meer op van een of ander apparaat
groeten aart
 
tijdens het opstarten op DEL of F2 blijven drukken meestal.

welk merk/type laptop is het?
 
Het is een Toshiba sattelite pro 470 cdt.
Dell, F2, niets help. Als ik de laptop aanzet, dan reutelt de hd ff en gaat het scherm springt weer op die laatste, niet afgemaakt zin over de benodigde ruimte.

Toch maar een hamer?
 
de laptop komt dus uit standby modus? of boot hij nog?
 
Nee, hij is helemaal uit, ik heb zelfs de accu er een tijdje uitgehaald ( ja, je doet wel eens wat, nietwaar).
Ook als ik hem dan weer aanzet: bijna direct dat verdraaide scherpie met die regel tekst!
 
dat lijkt mij heel vreemt hij komt direkt weer bij dat scherm hij gaat niet heert het gehugen testen of zo

ook al heb je de acu er uit gehad
dan is er tog wat anders aan de had
probeer eens op ctrl en alt en del te drukken al ben je bij dat scherm gaat hij dan niet op niew op starten
of probeer het aan knopje een lang ingedruk te houden

groeten aart
 
Weet je zeker dat je bootdiskette goed is en dat je Floppy drive werkt?
 
De bootdiskette en het diskette station werken goed. Dat geldt ook voor het cdrom station.
Het is net of de HD " stil" staat.
Geen enkele toets ( behalve de aan/uit knop) werkt nog.

( hoe laat gaat de Gamma open??)
 
harddisk eruit halen, en opstarten.
Gaat dat wel?
Kun je nu in de Bios komen en A: als bootable zetten?

Ergens op het moederbord moet een geehugen batterij zitten.
Loshalen, en andere accu's ook.
Eventueel een jumper verplaatsen.
Hiermee reset je de bios.
 
Het is een laptop, en ik heb een poging gedaan de Hd los te maken, maar krijg de laptop niet echt goed open.
Kan er wel bij in kijken, maar zie geen batterij op het moederbord(je).
Laptop heeft inmiddels ruim 12 uur stroomloos gestaan, maar als ik hem weer aanzet: zelfde scherm.
Helaas is de Gamma al gesloten....
 
Er is wel een wat destructieve tendens voelbaar in je reacties. ;)
Heb je mentaal misschien al afscheid genomen? :)
 
Klopt helemaal!

Ik denk dat ik nog maar een poging doe door de hd toch maar te demonteren, zo heb ik er ook niets aan.
Wellicht dat ik nog ergens een hd vind.
Anders is de tijd voor een nette andere laptop nabij, dus als je iets weet..... ( P1 of P2, voor weinig)
 
Heb je misschien een Knoppix Cd?
Dan kun je hiermee booten en mogelijk de fouten opsporen.
 
Nee, dat zegt me niets.

Hoe zou ik daar dan mee moeten booten? De laptop reageert nergens meer op, wil alleen aan en uit, komt steeds terug op het " hang" scherm??
 
ik weet niet waar je woont maar meschien kan een desuddige even komne kijken (desudige = iemandt die meschien weet wat hij er aan kan doen) of zo

ik dank tog dat je hem telkes stenbij zet al krijg je geen boot scerm

ja de uiknop lang indrukken heb je dat al geprobeert
volgens mij wel


meschien nog lanner zeker 30 ceconden of zo

groeten aart
 
Bedankt voor je tip Aart.

Ik heb de laptop weer aan de praat gekregen door de accu tijdens het aanzetten los te trekken.
Nu start hij wel weer van diskette, maar loopt op het zelfde punt van de setup weer vast.
Ik denk dat de HD overleden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan