Laptop enorm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammied

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Ik heb een 'nieuwe' 2e hands laptop gekregen. Alleen deze laptop is enorm traag. Oa het opstarten duurt dik 10 minuten en het internet openen (gewoon simpel google startpagina) duurt 5 minuten. Verder is hij eigenlijk met alles traag.

Ik heb daarom de laptop toen ik hem kreeg teruggezet naar fabrieksinstellingen in de hoop dat ik hiermee het traagheid probleem kon oplossen. Dit is niet het geval,

Dus dacht dat er misschien een virus of malware ofzo opzat. Heb AVG en daarnaast verschillende online scanners laten checken. Ook Ewido anti-malware, CCleaner, Malwarebytes, Tuneup Utilities. Maar helemaal niks gevonden.

Ik heb niet veel verstand van computers, dus vraag mij af of er hier iemand is die misschien enig idee heeft waar de traagheid vandaan kan komen? Kan het zijn dat de drivers niet meer up to date zijn en dat de laptop daardoor traag is? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?

Hier wat info over de laptop:
Packard Bell Easynote R1904
P/N: PB42D01086
MS-Model: RHC00 IN002B
Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP2
Processor
Intel Celeron M 380
Dothan 90nm Technologie
RAM
512 MB Single-Kanaal DDR @ 165MHz (2.5-3-3-7)
Moederbord
NEC COMPUTERS INTERNATIONAL NEC Versa Premium (mPGA478)
Grafisch
Plug en Play-monitor (1280x800@60Hz)
VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Harde schijven
47GB Seagate ST950212A (PATA) 42 °C
Optische schijven
NEC DVD_RW ND-6750A
Geluid
Realtek AC'97 Audio for VIA Audio Controller

Tja, antwoord staat al op het andere forum, beter die volgen dan overal dezelfde vraag stellen is zinvoller.

Ik dacht hoe meer hulp of tips des te beter. Ik wist niet dat op beide forums dezelfde mensen zitten. Alle hulp is wat mij betreft welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan