Laptop erg heet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzler

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

Iets meer als een jaar geleden heb ik een Acer Aspire 7520G gekocht.
Ik merk ongeveer sinds een maand dat mijn laptop erg heet word.
Ik doe er niet echt iets speciaals mee zoals gamen, maar ik gebruik alleen MSN, FireFox, Dreamweaver, en Photofilter.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb er al een balkje onder gelegd, maar dit helpt ook niet.

Guzzler

ventilator van je laptop al eens schoongemaakt? Koop een busje perslucht waarmee je je ventilator kan schoonmaken.

Hallo,

Iets meer als een jaar geleden heb ik een Acer Aspire 7520G gekocht.
Ik merk ongeveer sinds een maand dat mijn laptop erg heet word.
Ik doe er niet echt iets speciaals mee zoals gamen, maar ik gebruik alleen MSN, FireFox, Dreamweaver, en Photofilter.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb er al een balkje onder gelegd, maar dit helpt ook niet.

Guzzler

Als je nu is zo'n speciaal koelplatform koopt voor je laptop,het is echt nioet duur,maar 39€

Van de week heb ik mijn laptop open gehad en de ventilators nagekeken, ik vond dat deze niet erg vol stof zitten. Maar ik zal het eens proberen met perslucht.
Aan een koelplatform heb ik ook aan zitten te denken, maar zoals mrmusic al zegt "het lost het probleem niet op".

Laatst bewerkt:
Heb hier dezelfde laptop staan met regelmatig hetzelfde probleem, perslucht helpt hier iig wel

Ik heb een Acer van 3 jaar oud en sinds zaterdag doet ie raar, het uitschakelen van de computer duurt erg lang. Kan dit komen doordat de ventilatie stuk is of omdat er stof in zit?
De Laptop wordt ook erg heet.

En is zinloos want lost het probleem niet op

weet ik maar het beleemert verbrande schoot,en trouwens...ik heb ook een laptopje gehad dat erg heet werd,het platform koelt hem met minstens 9°,erg handig...maar zoals je al zei,Het lost het probleem niet oçp.

Download ''speedfan''

controleer de temperatuur.

Hoe warm word je processor en videokaart aangezien dit de grootste warmtebronnen zijn.
Probeer dit te meten tijdens een spel en na het opstarten.

Is je videokaart geintegreerd op het moederbord?

succes,

Gulf

Download ''speedfan''

controleer de temperatuur.

Hoe warm word je processor en videokaart aangezien dit de grootste warmtebronnen zijn.
Probeer dit te meten tijdens een spel en na het opstarten.

Is je videokaart geintegreerd op het moederbord?

succes,

Gulf

Het lukt me niet om Speedfan te installeren, krijg een foutmelding.

demijne is fujitsu en heeft dit ook vaak voor ik zet er een ventilator naast.
het werkt wel, maar de kamer wordt er frisjes mee

Everest free edition is ook een optie

Weet je al wat voor videokaart/chip je hebt?

Gulf

Als mijn laptop nog geen 10 minuten aanstaat:
GPU 58 graden,
Core 47 graden,
HD 38 graden.

Tijdens het gamen:
GPU 67 graden,
Core 57 graden,
HD 45 graden.

Het heeft wel geholpen na het uitspuiten van mijn ventilators, veel kwam er niet uit, maar er zat net teveel in. Bedankt hiervoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan