Laptop erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas93

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
14
Hallo,

Ik heb hier een Toshiba Satellite Pro A10 laptop. Het probleem is dat de laptop super traag is. Als ik een venster wil minimaliseren kan dat zo 10 seconden duren.

De specs:

Winwdows XP prof. xp3
256mb ram geheugen
1,7 ghz pentium 4
40gb hdd


Ik denk zelf dat het probleem ligt bij het ram geheugen. Zou het helpen al zou ik er wat geheugen bij zetten? Moet ik dan nog bij aankoop letten met wat voor geheugen ik koop? (DDR2/3)
 
Hoi,

Even een vraagje is hij altijd langzaam geweest of is het iets van de laatste tijd.
 
Het is meer iets van de laatste jaren. Her-installaties helpen niet.
 
Hoi,

Dan zou het inderdaad met wat meer geheugen opgelost zijn.
 
Behalve het geheugen ( tegenwoordig is min. 512mb liever nog 1gb Ram aan te raden) is een P4 1.7Mhzeigenlijk ook alleen maar aan teraden om mee te internetten en tekstverwerken.
 
Toen ik 8 jaar geleden een Compaq laptop kocht had die ook maar 256K ram... Verder nagenoeg gelijk aan hierboven. Heb er na een jaar of 4 nog 256 K bij geprikt.. Dat werkte iets sneller en voor wxp wel comfortabel.
Dat type geheugen zal nu zeldzaam en dus duur zijn (ik had al moeite om dat toen te vinden), je moet je afvragen of dat nog loont.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dank jullie voor de antwoorden:D

Het is de laptop van me ma en die doet er inderdaad niet meer mee dan tekstverwerken en dat soort dingen. Maar zou het verder uit maken dan welk type geheugen ik erbij doe van 1 gb bijvoorbeeld?
 
Welk geheugen je pc aan kan en het maximum, hangt van je moederbord af.

Dit progje: http://www.crucial.com/systemscanner/ kan je laten scannen.
Dan zie je links naam van je moederbord en welk geheugen er nu in zit en of er vrije slots zijn.
 
Laatst bewerkt:
.......
Dat type geheugen zal nu zeldzaam en dus duur zijn (ik had al moeite om dat toen te vinden), je moet je afvragen of dat nog loont.

Valt mee, juist omdat het oud is, is het 2ehands erg goedkoop te vinden, toen ik zelf nog in een computerwinkel werkte deden we een stripje 512 voor +/- 10 tot 15 euro weg
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het progje uitgevoerd en kwam tot de conclusie dat er inderdaad 256 mb geheugen beschikbaar is. Het gaat om DDR-pc2700 geheugen. Dus dat wordt even zoeken op webshops of misschien bij de computerboer in de buurt. Een nieuwe laptop wordt zoiezo te duur voor me moeder. En is eigenlijk niet echt nodig, de laptop moet alleen wat sneller gaan reageren.
 
Toen ik 8 jaar geleden een Compaq laptop kocht had die ook maar 256K ram... Verder nagenoeg gelijk aan hierboven. Heb er na een jaar of 4 nog 256 K bij geprikt.. Dat werkte iets sneller en voor wxp wel comfortabel.
Dat type geheugen zal nu zeldzaam en dus duur zijn (ik had al moeite om dat toen te vinden), je moet je afvragen of dat nog loont.

Deze heeft geen 256 KB ram maar 256 mb ram. Heel wat anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan