Laptop formateren (W98SE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Ik heb een oude laptop (TOPLINE 8400) met W98SE erop en veel programma's lopen niet lekker.
Ik wil de zaak schoonvegen (formateren) en opnieuw installeren
Er staan geen belangrijke files meer op en alles kan eraf.
Ik heb
W98 ((alleen voor levering nieuwe PC)
W98 upgrade
W98 SE upgrade
Hoe moet ik tewerk gaan en heb ik een complete versie W98 nodig of lukt dat met de vermelde software?

M.vr.gr.

Chris de Voogd

ik zou gewoon met verse win 98 beginnen. en dan windows updates erover heen...

Bedankt voor je reactie maar mijn primaire vraag is eigenlijk:
hoe moet ik formateren en wat heb ik nodig

Chris de Voogd

Heb je een opstartfloppy? Zo ja, die erin, pc uitzetten en opnieuw opstarten en kiezen voor Opstarten met cd-rom ondersteuning, daarna bij de A:\ het commando format C:\ u invullen.
De schijf wordt geformatteerd en daarna even opnieuw opstarten met opstartfloppy erin en dan bij C:\ het commando D:\ setup invoeren (ervanuitgaande dat D:\ je cd-rom is)
de rest gaat bijna vanzelf.
heb je geen opstartfloppy, dan eerst eentje maken of downloaden: http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=552249/sc=7f02e4#top
Daarna bovenstaande uitvoeren.

Laatst bewerkt:
als het goed is kan je met windows 98 se gewoon opstarten en dan via een keuze menu instaleren via cd-rom .
en zo kan je ook formateren en efentueel fdisk uit voeren moet geen probleem zijn

suc6

Ik zou ter voorbereiding ook even noteren welke drivers je gebruikt voor video, geluid, mobo en wat er zoal nog meer nodig is aan drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan