laptop freezed tijdens gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenbertus

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
hallo

ik heb problemen bij het gamen, vooral bij cod uo, cod 4, mw2, age of empires 2, gta 2. portal 2, dirt 2 en 3 doen het normaal. tijdens het spelen freezed het beeld voor een aantal seconden, daarna kan ik gewoon weer verder spelen. het gebeurd op willekeurige momenten tijdens het spelen.
het kan volgens mij niet aan mijn laptop liggen:

ASUS K53sv
windows 7 home premium
i7-2630qm
nvidia geforce gt 540m 2gb (versie 285.26)
4gb ram

waar zou het wel aan kunnen liggen?

(volgens ASUS live update heeft alles de nieuwste stuurprogramma's)

mja... mijn eerste reactie zou zijn dat de videokaart of de voeding het niet aankan. Gezien de videokaart zou je zeggen dat het allemaal wel zou moeten kunnen. Heb je als eens geprobeerd om te spelen op een lagere resolutie, komt het probleem dan nog steeds voor? Het zijn nogal veeleisende games, en dat voor een laptop...

Laatst bewerkt:
dat zou onlogisch zijn.
portal 2 doet het namelijk normaal, dan zou cod uo het ook normaal moeten doen en aoe 2 al helemaal.

Hopi !

Het verschijnsel (kortstondig bevriezen van het beeld) wordt lagging genoemd.

Oorzaak is inderdaad dat de aanwezige graka het betr. spel in die resolutie niet helemaal aan kan.

Dat en ander spel wel werkt is uiteraard mogelijk; de grafische eisen per spel kunnen erg verschillend zijn.

Greetz,

Harry.

cod uo stel grafisch niet veel voor, volgens mij zijn portal 2 en dirt 3 redelijk zware spellen.
bij cod uo lagged ie en bij de laatste 2 gaat alles goed. raar ?

heb je wel de laatste game patches geinstalled for Cod UO, want die zou inderdaad makkelijk moeten
draaien als je die andere games wel aankan.

succes
leon

laatste patch was al geinstalleerd.
heb cod uo verwijderd en opnieuw geinstalleerd samen met de patch.
geen verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan