Laptop gaat na 5 sec uit na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arcyy

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo,

Ik heb een vraag, gister avond viel mijn laptop uit na dat de accu leeg was, toen heb ik de stroom erin gedaan en de accu eruit. En nu gaat hij niet meer aan, hij doet het dan ongeveer paar seconden en dan valt tie uit, alles al geprobeerd stof vrij gemaakt, laten afkoelen, noem maar op.

Ik ben ten einde raad en heb deze nodig voor mijn werkt. Hoop dat iemand snel een tip kan geven van wat ik moet doen.

Bedankt!

Heb je de accu eruit gehaald terwijl hij aan het opladen was...?

Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Je schrijft dat je de accu er uit hebt gehaald voordat je je hem aan de oplader hing neem aan dat je het ook al geprobeerd hebt met accu er in?

Gister was ik bezig op accu. Toen ik zag dat tie bijna leeg was wilde ik stroom erin doen, toen was ik volgens mij net te laat. Dus denk doe stekker erin en dan start ik hem wel op. sindsdien krijg ik hem niet meer aan.

Vandaag paar uur opgeladen de accu maar nog niks. Zonder accu op netstroom ook niks zelfde probleem.. Valt uit na paar seconden, hoor hem wel opstarten maar dan valt tie weer uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Vreemd ,en je wet zeker dat er opgeladen wordt lampje/led daarvan gaat branden?

Ja alles brand gewoon, werd ook groen. Maar in principe zou hij toch moeten werken zonder accu. want meestal als ik hem lang gebruik haal ik de accu eruit en gewoon stroom and gaat de accu kapot. Maar niks lijkt te werken, ik snap er helemaal niks meer van. Hij blaast ook gewoon bij de fan dus lijkt me niet dat tie kapot is. Hij is stofvrij en alles. Heb al geprobeerd om te blazen om extra te koelen je weet maar nooit, maar ook dat lijkt me niet het probleem want hij had uren uit gestaan dus hij kan niet warm zijn.

Nog een keer...

De accu eruit gehaald terwijl hij aan het laden was.. Ja soms aangezien ik hem aan de stroom doe als ik er nog lang mee ga werken en ik hem niet kapot wil maken. Doe dit al jaren.

Hoi,

Nu veranderd het verhaal ik ging er vanuit dat hij helemaal niet aan gng maar nu begrijp ik dat je alleen geen beeld heeft als ik dit tenminste lees:
Hij blaast ook gewoon bij de fan dus lijkt me niet dat tie kapot is

Ps al in veilige modus proberen op te starten? f8 meestal

Laatst bewerkt:
Heb je een router en nog een pc in huis? Duik dan eens in je router en kijk bij "Lan" of "DHCP" of om te zien of je laptop aan je netwrk hangt. Misschien heb je idd alleen maar geen beeld...

@Modag

Hij gaat wel aan maar valt binnen een paar seconden weer helemaal uit. Dus dat is het probleem, Heb ook niet de kans om in het menu te komen ofzo omdat het maar ene paar seconden is. en dan moet ik hem weer aan zetten.

Merk en type van die laptop?

Toevallig een HP DV6000 of DV7000 of DV9000 serie?
Of een Acer 7200 of 7500 serie?

Laatst bewerkt:
Het is een Acer ja. Ik weet zo snel niet welke precies aangezien alle stikkers eraf zijn.

Hoi,

Goh ik snap het al hij blaast alleen maar een aantal sec. en gaat uit en f8 werkt dus ook niet, al eens op de site van het merk gekeken misschien daar een oplossing .
denk dat mr music wel de oplossing hebt alleen denk dat je niet blij bent maar it is maar een idee hoor van me

Laatst bewerkt:
Welk type Acer het is, is wel heel belangrijk.

Bij de 7300 en 7500 serie is dit namelijk een bekend en berucht probleem

@arcyy:Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop:Reageer op vraag.Telkens je voorganger quoten is niet nodig.Topic wordt zo lang met dezelfde tekst.

Wil je specifiek op iemand reageren kan je ook het @ gebruiken.Bijv:@Modag,@snijworst,@Mrmusic.

Succes met je vraag.

Het is denk ik wel een acer 7300 en 7500 serie want als ik dit google krijg ik de mijne. En wat is er te doen aan dit probleem?

Probleem is oververhitting als gevolg van een productiefout. De koeling van de videochip werkt niet goed genoeg en ook is er slechts soldeer gebruikt. Door de warmte-ontwikkeling is het soldeer van de videochip gesmolten en is de videochip nu overleden....
Mogelijke oplossingen zijn een nieuw moederbord met videochip, kost ca. 250/300 euro.
Of een zgn. reflow, een noodreparatie, kosten ca. 50,-, niet bij Acer zelf, maar een deskundige hobbyist. De laptop werkt dan (tijdelijk) weer, garantie voor hoe lang is niet te geven, kan 1 maand zijn, oog een jaar

Maar als de videokaart kapot is hoort deze laptop dan niet gewoon op te starten? zonder beeld? En hoe kan dit zomaar ineens nadat hij uit viel nadat de accu leeg was?

Probleem is oververhitting als gevolg van een productiefout. De koeling van de videochip werkt niet goed genoeg en ook is er slechts soldeer gebruikt. Door de warmte-ontwikkeling is het soldeer van de videochip gesmolten en is de videochip nu overleden....
Mogelijke oplossingen zijn een nieuw moederbord met videochip, kost ca. 250/300 euro.
Of een zgn. reflow, een noodreparatie, kosten ca. 50,-, niet bij Acer zelf, maar een deskundige hobbyist. De laptop werkt dan (tijdelijk) weer, garantie voor hoe lang is niet te geven, kan 1 maand zijn, oog een jaar

@Mrmusic:

En wat houd een noodreparatie precies in? Nieuwe onderdelen? of wat moet ik verwachten? want dan kan ik het misschien zelf ook wel. Aangezien hij nu toch overleden is kan ik net zo goed wat uitproberen. De hdd zal nog wel intact zijn die kan ik dan wel ff overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan