Laptop gaat niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraham1815

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2010
Hallo,
Het betreft een Dell Inspiron 1300 laptop 15" scherm. Gaat niet meer aan, het laatste jaar slechts 10 maal gebruikt. De transformator geeft wel zijn spanning van 19V. Maar zoals gezegd, geen lampjes, geen geluidjes.
Drukknop of voeding? Alle hulp welkom.....

Hallo

Vermoedelijk is de batterijpack volledig leeg (defekt).

Probeer eens of deze portable wel opstart zonder de batterijpack ingeplugd.

Veel toestellen weigeren immers op te starten met een defekte batterijpack.

Peter

Batterijpack.

Hoi Peter,
Bedankt voor je tip. Helaas blijft het ding weigeren, Denk je dat het nu één van de opties drukknop of voeding kan zijn?
Wat ik vergeten ben te melden is dat de leeftijd (van laptop) ongeveer 4 jaar is. Maar het laatste jaar eigenlijk nauwelijks gebruikt. Het lijkt me een algemeen probleem en niet specifiek Dell? Maar misschien dat iemand daar een andere gedachte over heeft.....Groetjes, Abraham.

Hallo

De transformator geeft wel zijn spanning van 19V

Hoe heb je dit gecontroleerd??

Indien d.m.v. multimeter --> ok. , maar persoonlijk zou ik deze voeding ook nog eens belasten d.m.v. b.v.b. een gloeilamp , schakel er desnoods 2 in serie en controleer dan nog eens de uitgangsspanning.

lamp.png

Een defekt b.i.o.s. batterijtje kan soms ook deze symptomen veroorzaken .

Uiteraard , indien het bovenstaande voor u chinees is , laat dit desnoods doen door een bevriende kennis .

Peter

Hoi Peter,
Ja ik een transformator van een iets kleiner vermogen, ik zal die aansluiten om te kijken wat de resultaten zijn.
Groetjes, Abraham.

De laptop.

Hoi Peter,
Mijn transformatertje op een andere geprobeerd en die is goed en de transformator doet het netjes. Het lijkt er op dat er nu professionele hulp bij moet komen, want na het losnemen van de schroefjes van de plastic behuizing ging die maar een half centimetertje open. Veel te weinig om de bios batterij te checken. Dus we zijn nog volop bezig, groetjes Abraham.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan