Laptop gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Mijn laptop gaat niet meer aan. Er is een verkeerde lader gebruikt en sindsdien gaat hij niet meer aan. Het gaat om een HP compaq CQ61. Wanneer ik op de aan/uit knop druk gebeurt er niks. Enige wat het wel doet is de lampje bij de laderingang. Weet iemand wat er aan de hand is? Iets doorgebrand? en hoe ik het zelf kan herstellen?

groet.

Grote kans dat het moederbord gefrituurd is nu. Kleine kans dat het te fixen is. Sterker nog, als het moederbord doorgebrand is door een verkeerde spanning / te hoge spanning, dan is er geen manier om de laptop weer te fixen.

bedankt voor het snelle antwoord. Maar is dit na te meten of de moederbord doorgebrand is?

Vaak ruik je dat wel, ruikt een beetje naar verbrand plastic. Is er een klein rook-pluimpje uit de laptop (serieus!) gekomen, toen je 'm met de verkeerde voeding aansloot?

Heb je al geprobeert om de laptop te starten zonder de accu, en met de (juiste!) voeding erin? Welk lampje bij de lader-ingang bedoel je, een ledje op de laptop, of op het voedings-blok zelf?

Ik heb eraan geroken en ik rook licht verbrand plastic en er kwam geen rook uit. Heb geprobeerd op te starten zonder accu met de juiste lader maar ook geen resultaat.
Bedoel een blauw lampje om de ingang van de plug van de lader, om aan te geven dat de lader is aangesloten.

Dan denk ik dat er het een en ander doorgebrand is, mocht er wat belangrijks op de hardeschijf staan, je kan de hardeschijf aansluiten aan een normale computer, en de documenten redden. Er is geen kans dat je dit (zonder enorme reparatie-kosten / vervanagen de onderdelen, wat in een laptop erg duur kan uitvallen zonder garantie) kan laten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan