Laptop gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderKanarie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Ik heb ruim een jaar een Acer 5720g laptop. Sinds een aantal maanden begon het geluid te haperen (viel op willekeurige momenten uit), waarna ik heel windows (vista) opnieuw heb geinstalleerd. Lijkt nogal drastisch, maar m'n laptop zat alweer vol met allemaal zooi dus het mog zowiezo wel weer eens gebeuren.

Na die herinstallatie heb ik zo'n 2-3 weken geen problemen gehad, maar toen begon exact hetzelfde weer met het geluid. Ik heb toen een externe geluidskaart gekocht (USB), maar wanneer ik die geluidskaart gebruik is het probleem alleen maar erger. Hierna heb ik vandaag geprobeerd de BIOS te updaten. Ik had zelf versie 1.06 en 1.42 stond al online, die ik dus ook heb gedownload.

De bios updaten lukte helaas niet. Ik kon het gewoon in windows zelf doen, maar op het moment dat ik op 'Update' drukte kreeg ik na zo'n 2 seconden een 'Verification Error'. Op dat moment kon ik het toetsenbord en de mousepad op de laptop niet gebruiken, maar wel de externe muis die via USB zit aangesloten. Met die muis drukte ik de error weg, waarna het BIOS update schermpje ondertussen was vastgelopen. Het toetsenbord + mousepad werkte toen nog steeds niet.

Het BIOS update schermpje was niet weg te krijgen. Ik probeerde toen de laptop opnieuw op te starten, maar hij bleef een half uur op 'Windows Afsluiten' staan. Ik probeerde de laptop uit te zetten door de aan/uit-knop ingedrukt te houden mar dit werkte niet (waarschijnlijk was die ook 'geblokkeerd' bedacht ik me later). Ik heb toen de accu eruit gehaald, en nu kan ik de laptop niet meer aan krijgen.

Als het goed is, is er helemaal niks met de BIOS gebeurd. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij het feit dat alle knopjes geblokkeerd zijn. Mijn vraag is dus: wat kan ik nog proberen? Ik breng m'n laptop liever niet naar een servicepunt o.i.d. waarbij ik 'm een paar weken kwijt ben. Is er ook maar iets wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

druk tijdens opstarten herhaaldelijk op F8 en kijk eens of je kan kiezen om in veilige modus op te starten. zo ja mss een systeemherstel mogelijk..

Ik heb op mijn laptop ooit een keer een vista crash gehad maar dat lag iets anders ...
heb je nog een backup cd ? hielp bij mij

succes,

Ik heb het 'krijg 'm niet meer aan' niet helemaal goed verwoord. Wat ik eigenlijk bedoel is dat er helemaal niks gebeurt bij het aanzetten. Geen opstartscherm, geen geluidjes van de harde schijf of de fans, helemaal niks. Ik heb wel stroom; wanneer ik de stekker in de laptop doe gaat het standaard groene lampje branden. Het probleem is dat de aanknop niet meer werkt, wat volgens mij gebeurt is tijdens het proberen om de BIOS te updaten.

Volgens mij is je BIOS gecrashed met updaten d.w.z. dat je het BIOS moet resetten,de methode verschilt per pc ( zie handleiding moederbord ) als er 'n knoopcel op je board zit,wat meestal 't geval is,kun je ook in de handleiding zien waar die precies zit.Haal alle stroom eraf ook je accu, verwijder de batterij zéker 5 minuten,druk 5 à 6 keer de startknop in en plaats de batterij opnieuw,dan is als 't goed is je BIOS hopelijk gereset naar de fabrieksinstellingen.Als je geluk hebt dan is er niet veel aan de hand,moet je waarschijnlijk 'n paar instellingen veranderen of laten veranderen,want als leek kun je daar beter van af blijven. Als je pech hebt is je Bios-Chip naar de filistijnen en moet je toch echt naar de winkel cq opsturen naar de fabrikant! Houd er rekening mee dat 'n laptop 'n ingewikkeld ding is i.v.m. ruimtegebrek,hier kun je als leek beter van af blijven.Succes.

Laatst bewerkt:
Hallo hoe is het afgelopen.. ik heb precies hetzelfde verhaal. Ook een acer gewoon uit het niets tijdens een BIOS flash een error gekregen, alleen kon ik niets meer doen dan alleen de stekker plus accu eruit halen. Nu doet ie dus niets meer. Heb ik een probleem of...?:confused:

Beste,

Ik heb hetzelfde bij een Medion laptop,
Was er op bezig en allemaal foutmeldingen dacht start hem opnieuw op, tijdens opstarten loopt hij vast en gaat niet uit via power-knop dus haal batterij eruit en steek er terug in.
Nu start hij niet op en als voeding insteekt gaat zelfs lampje van batterij niet branden.
Hij reageert gewoonweg niet.

Mvg

Angelo Ruys

Ik heb precies wat SanderKanarie heeft met een Acer 5315. Getracht een BIOS flash te doen. Tijdens BIOS flash kreeg ik een error waardoor ik niets meer kon doen, geen enkel
actie of reactie. Uiteindelijk besloten om de stekker eruit te halen en vervolgende batterij.
Alleen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Ik heb nu helemaal niets gaat niet aan, lampjes branden niet dus idem dito SanderKanarie. Zou graag willen weten hoe ver ben ik nu van huis ? Is dit op te lossen en hoe duur kost dit ongeveer ? Moet ik m weggooien ?
Graag reactie....:(

Ik heb precies wat SanderKanarie heeft met een Acer 5315. Getracht een BIOS flash te doen. Tijdens BIOS flash kreeg ik een error waardoor ik niets meer kon doen, geen enkel
actie of reactie. Uiteindelijk besloten om de stekker eruit te halen en vervolgende batterij.
Alleen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Ik heb nu helemaal niets gaat niet aan, lampjes branden niet dus idem dito SanderKanarie. Zou graag willen weten hoe ver ben ik nu van huis ? Is dit op te lossen en hoe duur kost dit ongeveer ? Moet ik m weggooien ?
Graag reactie....:(

Mislukte bios flash is niet meer te herstellen

Dit meeeeen je niet. Kan dus de laptop weggooien ? Bios resetten enz enz helpt dus niet ? Echt geen enkel oplossing ?

Sommige merken hebben een knopje aan de onderzijde van de laptop,om het bios te resetten.

Verder vond ik de volgende info.

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=197963

Post 12 van Harmen Meijer.
De BIOS heeft als het goed is een klein beschermd stukje code die niet kan worden geflashed en zo altijd hetzelfde blijft.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229

Onder moederborden:
Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#biosflashmislukt

Dit betreft de Asus EEE PC,wellicht werkt dit ook voor andere merken?

http://www.eeeusers.nl/printpage.html;topic=701.0

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan