laptop gaat niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

ik heb hier een laptop van iemand die vertelde mij dat de laptop niet meer aan wou. Het gaat hier om een Compaq Presario cq60. Diegene van de laptop wou hem aandoen maar deed toen niks meer. Toen ik op de aanknop drukte knipperde het lichtje 3x bij het plaatje van de bliksemstraal voor op de laptop.

Nu had ik ook ergens gelezen om de batterij er even uit te halen. Dit heb ik gedaan, en toen ik weer op de aanknop drukte ging ie aan, maar ook gelijk weer uit. Heb het nu paar keer geprobeerd om aan te doen, en nu krijg ik weer hetzelfde als in het begin, dat het lampje voor op de laptop 3x knippert.

Weten jullie wat hier het probleem kan zijn?

Laatst bewerkt:
Beste fcgrunn,

Dit is zeer waarschijnlijk een probleem met de voeding, (lege accu of een adapter die naar de mallemieze is)

heb het zelf ook al een paar keer gehad en toen was de adapter kappot.

je kunt proberen om de laptop via de adapter aan het stroom te hangen, als de bliksemstraal dan NIET brand dan krijgt hij GEEN stroom.

het 3 keer knipperen van het lichtje bij de bliksemstraal houdt in dat de accu zodanig leeg is dat hij niet meer op kan starten.

Graag reactie van uw volgende waarnemingen,

graag gedaan,

GR Robert 1996

Ik zat zelf ook al aan de adapter te denken, maar als de laptop aan het stroom hangt branden er verder geen lampjes. als de accu er inzit en wil hem aandrukken dan knippert er nog even een lichtje en als ik dan zonder accu de laptop aan het stroom zet, dus alleen met de adapter gebeurd er helemaal niks en ook geen lichtjes. Dus het zou kunnen betekenen dat de adapter stuk is.

Nou was ik laatst ook al bij hun om de laptop op te schonen, maar toen was het blok van de adapter ook gloeiend heet.

nou... nieuwe adapter dan maar ):

Beste fcgrunn,

dan zult u helaas over moeten gaan tot de koop van een nieuwe adapter, u zult voor een originele kunnen gaan wat toch al gouw boven de 50 euro zit. Of u kunt over gaan op het merk blu-basic. Zelf heb ik hier ook een adapter van en hij bevalt mij prima.

deze zijn ongeveer 35-40 euro bij http://www.replacedirect.nl

heb er voor u al eentje opgezocht,

http://www.replacedirect.nl/apparaa...q60-100/p/p0079045/laptop-ac-adapter-90w.html

ik ben er hierbij van uitgegaan dat u een Hp Compaq presario cq60-100 heeft. met een adapter van 90 watt, dit is slechts voorbeeld, u zult er via de zoekfunctie zelf even uw eigen specificatie van model en wattage van de adapter op moeten zoeken. (of dit moet natuurlijk gelijk precies de goede zijn;)

Gr gast0171

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan