Laptop gaat soms uit als ik klep dicht doe voor sleep-mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste mensen,

Ik heb een Acer aspire 5741G [Win 7]en sinds een paar weken is het zo dat als ik de klep dicht doe en na een tijdje weer open om verder te werken dat er dan alle lichtjes branden alsof het zich weer klaar maakt om te werken. Maar dan gaan ze weer uit en is mn laptop helemaal uitgeschakeld.

Dan moet ik het dus weer opstarten. Na het starten krijg ik de opties of ik windows weer normaal wil opstarten..:rolleyes:

Dit gebeurt soms dus het gebeurt ook wel eens dat ik het klepje dicht doe en pas na 5 uur ofzo weer open om te werken. Dan doet ie het wel gewoon...maar soms krijgt ik dit.

Opties voor het dicht doen van klep:

When I press the power button: ----- (On battery) Shut down ------ (Plugged in) Shut down
When I press the sleep button: ----- (On battery) Sleep ----- (Plugged in) Sleep
When I close the lid: ----------- (On battery) Sleep ------- (Plugged in) Sleep

Hoe zit het toch met die sleep-mode enzo want ik hoor klasgenoten zeggen dat ze hun laptop al een jaar niet hebben uitgeschakeld...is dat niet schadelijk..?

Alvast bedankt!

4materasu

Laatst bewerkt:
je probleem vind ik inderdaad ook erg vaag, wellicht gaat hij niet helemaal in slaapstand en heb je bij energyinstellingen iets staan dat ie na een bepaalde tijd uitgaat o.i.d.

wat betreft je laatste vraag: het is niet erg schadelijk als je laptop altijd draait, hoewel je levensduur zeker niet vooruit zal gaan. uiteraard moet je je laptop van tijd tot tijd (het liefst dagelijks) herstarten om bijvoorbeeld de installatie van belangrijke updates te voltooien + je systeemprocessen even te 'refreshen'.

Waar in windows 7 staat het precies dat het na zoveel tijd uit moet gaan? want ik heb de instellingen doorgenomen en ik zie nergens zo'n optie.

P.S.- Heeft niemand anders dit probleem gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan