laptop gaat spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Sinds kort heb ik een laptop en die valt steeds na een kwartier spontaan uit. Als ik em dan direct weer aanzet start ie vaak al uit voordat XP is opgestart. Hij werd ook te heet, hij ging dan stinken naar verbrand stof en heb er daarom een cooler bijgekocht en idd hij wordt niet meer te heet, maar valt nog steeds spontaan uit. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Sinds kort heb ik een laptop en die valt steeds na een kwartier spontaan uit. Als ik em dan direct weer aanzet start ie vaak al uit voordat XP is opgestart. Hij werd ook te heet, hij ging dan stinken naar verbrand stof en heb er daarom een cooler bijgekocht en idd hij wordt niet meer te heet, maar valt nog steeds spontaan uit. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Het kan zijn dat tijden de over verhitting er iets is beschadigd en daar door dus ook afsluit. Maar als hij nog steeds uitvalt...Hoe zeer zeker ben je ervan dat hij niet meer oververhit?

Het kan zijn dat tijden de over verhitting er iets is beschadigd en daar door dus ook afsluit. Maar als hij nog steeds uitvalt...Hoe zeer zeker ben je ervan dat hij niet meer oververhit?

Vrij zeker, ik heb er een laptop cooler onder gezet en nu wordt de bovenkant van het toetsenbord niet meer heet en stinken doet ie ook niet meer.

Vrij zeker, ik heb er een laptop cooler onder gezet en nu wordt de bovenkant van het toetsenbord niet meer heet en stinken doet ie ook niet meer.

Flauwe opmerking: Zo raakt mijn RAM ook over verhit maar dat stinkt ook niet.

Niks mee bedoeld maar het is gewoon omdat niet alles dat over verhit raakt hoeft te stinken. Zelfs het kleinste component kan oververhit raken en een shut down veroorzaken.

Intussen heb ik al een aantal keren gepoogd een MEM test te doen, maar voor dat die klaar is gaat de laptop weer uit. Eerlijk gezegd denk ik dat het aan de batterij ligt, want het is floep en uit, net als of de stroom is uitgevallen. Hoe zit het met resetten van de batterij, kan dat het probleem misschien oplossen?

Hallo

Sinds kort heb ik een laptop en die v

Merk/typenr/ouderdom vind ik persoonlijk interessant.

De heatpipe en ventilator v/d c.p.u. en eventueel g.p.u. stofvrij maken d.m.v. luchtdruk (compressor) .

Indien deze toegangkelijk zijn (onderzijde luikje) verkiest dit de voorkeur.

Indien niet , de ventilator blokkeren d.m.v. cocktailprikker , en de heatpipe uitblazen d.m.v. luchtdruk , altijd in de omgekeerde richting van de normale airflow.

Indien de laptop na deze handeling nog steeds uitvalt , is de thermal pad , of de thermisch geleidende pasta weggesmolten , en dient te worden vervangen.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , dit niet zelf doen , maar laten uitvoeren door iemand met meer ervaring.

Peter

Hetzelfde probleem

Ik heb precies hetzelfde probleem. al maanden, eerlijk gezegd,
Het gaat om een Acer Aspire 5630 laptop, ik denk 3 jaar oud.
Uiteraard dacht ik ook meteen aan oververhitting en heb de onderkant opengemaakt.
Alles zag er brandschoon uit, of het geheel goed afgedicht was tegen stof en vuil. In tegenstelling tot het toetsenbord, daar kwam wel wel wat vuil uit.
De batterij kan het niet zijn, want ik draai alleen op stroom.

Zou het zin hebben om hem professioneel te laten schonmaken, of moet ik nieuwe kopen?

Hallo

@ tfvdbos

Uiteraard dacht ik ook meteen aan oververhitting en heb de onderkant opengemaakt.
Alles zag er brandschoon uit

Heatpipe radiators zijn ook zuiver/stofvrij ???

Indien ja ...
Indien de laptop na deze handeling nog steeds uitvalt , is de thermal pad , of de thermisch geleidende pasta weggesmolten , en dient te worden vervangen.

Peter

Dank je voor je snelle reactie.
Helaas weet ik niet wat 'heatpipes' zijn.
Ook thermal pad en thermische pasta zegt me als gebruiker (niet technisch) niks.
Ik ga vandaag wel opzoek naar een expert.
Nogmaals bedankt.

Opgelost

Vreemd, ik kreeg een email dat ene Spruiteke had gereageerd op deze topic.
Maar ja. Ik wilde even melden dat het probleem is opgelost.
Niet door een expert maar door mezelf.
Het probleem was trouwens ook door mezelf veroorzaakt.:o
Ik had nogmaals het dekseltje onderaan opengemaakt en zag dat de ven echt heel erg schoon was. Het rooster in het dekseltje had geen pluisje.
Maar ik heb er nooit erg in gehad, dat er aan de achterkant ook een luchtroostertje zat.
En daar stond een plastic tasje dat ik gebruik voor oud papier.
Bijna had ik de laptop weggegooid, terwijl het arme ding alleen maar ademnood had.
Lachen mag...............
Tasje weggehaald en de laptop doet het weer als nieuw!:D

Er was iets doorgebrand op het moederborden dus heb ik die Toshiba maar ingeruild voor wat beters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan