Laptop gaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Beste allemaal

Mijn Asus laptop gaat steeds vaker zomaar uit. Soms ook als ik midden ergens in zit. Ik heb een ventilator onder de laptop zodat ie gekoeld wordt, dus dat is hem ook niet. Het scherm wordt zwart en dan is het zoineens gebeurd.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

groet
Adelheid

Voor de zekerheid toch maar eens aan de binnenzijde ontstoffen, vooral de ventilator en de radiator aan het eind van de heatpipes?

Hoi,

Heb je je processorfan al eens stof-vrij gemaakt? Misschien zit die vol stof en als resultaat dat de extra fan onder je lapto geen effect heeft.

Gr,

Dat is allemaal al een keer gebeurd. Hij is helemaal los geweest en schoongeblazen.

Ook al via uitvoeren/zoeken en eventvwr in systeemlogboeken gekeken of je er wat over kunt vinden?

Lijkt mij nog steeds een warmteprobleem, overigens.

Kun je met een progje als speccy of pcwizard eens de temperatuur in de gaten houden,kun je dat dan uitsluiten.
Als alles los is geweest mischien ook de heatpipe eraf geweest en koelpasta niet goed geplaatst op gpu en cpu chip.

Hallo Lange Pier
Ik heb geen idee wat ik dan doen moet want ik ben een echte digibeet:o. En Maikel, sorry maar ik heb geen idee wat je allemaal bedoelt........:o

Heb je HWmonitor wel geïnstalleerd?

Staan 2 links hoor, de andere van Mike is voor hoe je bij de logboeken komt.

Bekijk in hwmonitor eens de temperaturen en typ die hier eens met name cpu en je grafische chip.

de andere link van de lange gaat over de logboeken van windows zelf,volg dit pad:
Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Logboeken.

Kijk hier eens bij windows-logboeken of er bij systeem,toepassingen of setup veel fouten voorkomen en welke komt de laatste tijd veel voor.

Laatst bewerkt:
ok hier volgen de temperaturen precies zoals ik kan zien:
AMDTurion 64 mobile
core # 0 90,8 89,5 91,8
core # 1 92,0 90,5 93

assembly 40 39 40
airflow 40 39 40

Dit is precies wat ik allemaal zie

Als de temperaturen bij core 0 90 graden is dan is dat de oorzaak kijk nog eens goed want dan moet je pc of goed schoongemaakt worden of worden voorzien van nieuwe koelpasta.
voorbeeld.

Naamloos.gif

Laatst bewerkt:
Wat ik er verder nog wijs uit kan worden in de logboeken:
bij toepassing: de meeste fouten zitten in : application error (live update en windows live)
bij systeem: foutmelding door: roxio hard drive watcher 9 en pl flash device Io control service
en een foutmelding bij event log. Als ik daar verder bij kijk krijg ik allemaal binaire getallen.
Even iets heel anders trouwens. Ik heb een muis aangesloten op mijn laptop maar kan dat andere aanwijs"apparaat" niet meer uitschakelen dus mijn cursor vliegt alle kanten op spms
Ik hoop dat je er iets wijs uit kunt worden....

Nu staat er het volgende:
THRM 92° 91° 96°
Core #0 [trial] (3x)
core# 1 91.8° 87° 93.8°

Hoi,

Het blijft een warmte probleem zo te zien denk dat het even verstandig is om gezien dit: Ik heb geen idee wat ik dan doen moet want ik ben een echte digibeet wat ik gelezen heb hem even naar de winkel te brengen . Kunnen hun even kijken denk dat je koelpasta even vervangen moet worden,welke leeftijd heeft het notebook?

Hallo Modag

Ik denk inderdaad dat het verstandig is om dat te doen. Ik geloof dat het ongeveer 4 of 5 jaar oud is.

groet
Adelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan