Laptop geïnfecteerd, anti-malware software werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maksler

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd last van een aantal dingen op mijn laptop. Ik typ dit bericht op de laptop zelf, dus het internet werkt wel, maar alleen op Firefox en IE. Chrome bijvoorbeeld heeft geen verbinding met het internet. Ook een aantal software die ik heb geprobeerd te installeren (AVG, Spybot S&D) werken niet, omdat ze beweren geen verbinding te hebben met het internet. Avast update wel en heeft een aantal virussen gevonden en verwijderd.
Malwarebytes Anti-Malware kon ik wel installeren (want die zoekt geen verbinding met internet tijdens installatie) en kon ik vervolgens niet uitvoeren. Als ik de naam van mbam.exe verander naar mbam.bat werkt het wel, maar updaten lukt nog altijd niet. Ook MBAM vond een aantal dingen, maar na het verwijderen vindt het nu niks meer, terwijl ik nog altijd niet normaal MBAM kan uitvoeren.
Een ander probleem is dat, als ik op het internet bezig ben in IE of Firefox, ik pop-ups te zien krijg van een nep-antivirusprogramma en Pharmastores o.i.d. Sommige sites worden direct doorverwezen en zijn dus ook pas te bereiken na een aantal keer proberen.

Heeft iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Alvast bedankt!
Max

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Je zou het ook eens in veilige modus kunnen proberen . en anders is deze ook nog een optie en misschien ook eerst in veilige modus.

Hoi Modag,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb alle voorgaande stappen al veelvuldig geprobeerd in veilige modus, dus dat haalde niks uit. Ik heb net SUPERantispyware gedownload, installatie ging alleen in veilige modus. Het programma werkte alleen nadat ik het van .exe naar .bat had omgezet en updaten ging helemaal niet. Ik heb een volledige scan gedaan, waarin 17 x een Adware.Tracking Cookie gevonden werd, maar na het verwijderen van deze en een reboot is het probleem nog altijd hetzelfde.

Overigens krijg ik constant in veilige modus de volgende melding:

'svchost.exe - Application Error

'The instruction at "0xC01a624b" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "written".

Click on OK to terminate the program
Click on CANCEL to debug the program'

Het moge duidelijk zijn dat klikken op een van de twee dingen verder niks doet, alleen de boodschap even weghalen. Weet ook niet of het van belang is, maar ik meld het maar.

Nog andere suggesties?

Nog maar een bericht...
Het lijkt erop dat niemand nog snel gaat reageren. Ik heb nu HijackThis gedownload en geinstalleerd, maar hiervan begrijp nog altijd niet hoe het werkt. Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan