laptop gebruiken als recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikDC

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Hallo ,

Misschien een domme vraag hier maar ik probeer het maar.

Ik heb een Asus laptop en vroeg aan de helpdesk van Asus of ik hiermee tv programmas kan opnemen.

Let wel ik wil geen tv maken van m'n laptop , enkel overnemen van tv.

Het antwoord was dat mijn laptop kon gebruikt worden als recorder mits ik op het internet geschikte software download.

En daar begint mijn vraag ...

Welke software ?

Ik dacht al enkele geschikte gevonden te hebben maar beiden zorgden voor problemen.

Kan mij iemand verder helpen ?

Dank bij voorbaat.

Rik

Proberen:
Open het Windows Media Center, kies dan voor het menu "Taken" en daarin "Instellingen". Kies daarin "TV", dan "TV-signaal instellen". Hiermee kan je dan je TV-kanalen laten scannen. Hoop dat dit lukt voor je. Als de TV-tuner dan niet gevonden word, dan moet er dus nog inderdaad extra software geïnstalleerd te worden, of dien je met een programma van Pinnacle het actieve signaal (Kabel of Antenne) in te stellen. :(

Proberen:
Open het Windows Media Center, kies dan voor het menu "Taken" en daarin "Instellingen". Kies daarin "TV", dan "TV-signaal instellen". Hiermee kan je dan je TV-kanalen laten scannen. Hoop dat dit lukt voor je. Als de TV-tuner dan niet gevonden word, dan moet er dus nog inderdaad extra software geïnstalleerd te worden, of dien je met een programma van Pinnacle het actieve signaal (Kabel of Antenne) in te stellen. :(

Lap , daar gaan we al....
Ik wil geen extra tv , ik wil gewoon programmas van mijn tv overnemen en van mijn satrecorder.

Nee zeker niet die heb je al. :D:D Ik kan je niet verder helpen. Sorry.

En de Asus helpdesk noemt niet welke software?
Welk type Asus heb je dan?

Hallo

" een Asus laptop"

Hier mee weten we dus niet of deze laptop de hardwarematige mogelijkheid bezit om videosignalen binnen te pakken.

Ik ga er van uit dat het antwoord nee is .

De meest betaalbare oplossing is dan dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/EasyCap...eo_Capture_TV_Tuner_Cards&hash=item2ec1f4a34b

Meestal wordt de benodigde software bijgeleverd.

Peter

Ik ga er vanuit dat het antwoord ja is want Asus zegt dat ik mijn laptop kan gebruiken als recorder en dat ik enkel software hoef te zoeken op Google.

Hallo

" een Asus laptop"

Hier mee weten we dus niet of deze laptop de hardwarematige mogelijkheid bezit om videosignalen binnen te pakken.

Ik ga er van uit dat het antwoord nee is .

De meest betaalbare oplossing is dan dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/EasyCap...eo_Capture_TV_Tuner_Cards&hash=item2ec1f4a34b

Meestal wordt de benodigde software bijgeleverd.

Peter

Sorry maar inmiddels bekeek ik de link naar Ebay maar daar ben ik niks mee want ik heb een HDMI kabel dewelke pc en tv verbind.

De vraagstelling aan Asus en het volledige antwoord

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor uw antwoorden maar ik geraak er niet uit.
Ik heb gisterenavond nog maar eens bijkomende vragen gesteld aan Asus maar heb nu natuurlijk nog geen antwoord.
Ik neem ook aan dat zij de software waarover ze het hadden niet bij naam noemen omdat zij als fabrikant van de pc hier geen voorkeur kunnen aangeven.
Om alle misverstanden te vermijden geef ik hieronder de volledige briefwisseling (emails)tussen mezelf en de helpdesk van Asus.

Rik-Heeft mijn laptop Asus x70ij een tunerkaart of tv kaart ? Zo niet , hoe kan ik deze toevoegen ?

Asus-Deze is niet aanwezig op uw notebook.Het is wel mogelijk om een losse tv tuner via usb poort aan te sluiten.
Ik raad u wel aan van te voren goed te informeren welke tv zenders u hiermee kunt ontvangen.

Rik-In feite is het enkel de bedoeling om van de tv of de sattelietontvanger op te nemen.

Asus-Het is wel mogelijk om uw notebook als recorder te gebruiken.Hiervoor is software van derden nodig,die niet door Asus word ondersteunt. U zult dus zelf even moeten googlen hiervoor.

Tot zover het verhaal.

Rik

U hebt gelijk

Beste mensen die reageerden op mijn vraag .

Asus komt nu ,vandaag donderdag , na een hernieuwde vraag om informatie (verleden week) met een totale andere uitleg af.

Er is inderdaad een tv kaart nodig anders gaat het niet.

Bedankt iedereen.

Rik

Oh graag gedaan. Wel mooi dat het is opgelost, maar in mijn bericht van # 5, staat dat ook in mijn klikje al. :confused: :thumb:

Oh graag gedaan. Wel mooi dat het is opgelost, maar in mijn bericht van # 5, staat dat ook in mijn klikje al. :confused: :thumb:

Ik had nooit getwijfeld over uw aanwijzing als de helpdesk van Asus mij niet had laten weten dat schijnbaar buiten enige software alles voorhanden was op de laptop (zie DE VRAAGSTELLING AAN ASUS EN HET VOLLEDIGE ANTWOORD)

Bedankt

Rik

Mooi Rik. Zet je a.u.b. de vraag als opgelost. Dit kun je doen in je eerste bericht. :thumb:;) Groet Manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan