laptop gechrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

francotje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
ik heb bij mijn laptop (dell latitude 400) ntldr bestanden verwijdert :o waardoor hij niet meer opstart vervolgens heb ik mijn hardeschijf via een usb cassete gekoppelt aan een computer en heb ik de hardeschijf geformateert
nu is mijn vraag hoe zet ik er nu weer een besturings systeem op want als ik hem probeer te kopieren via de pc dat werkt tot nu toe niet :(
bvd

dat gaat helaas niet want op me laptop heb ik geen cdrom drive of diskette drive
ik heb wel een losse cdrom drive maar die ziet ie niet en werkt dus ook niet

Tja dat wordt dan lastig kan er in je laptop geen CD Drive?

dat gaat helaas niet want op me laptop heb ik geen cdrom drive of diskette drive
ik heb wel een losse cdrom drive maar die ziet ie niet en werkt dus ook niet

Dat kan je in de BIOS aanpassen en dan ziet hij die CDROM drive wel
Overigens moet je wel de originele Dell recovery CD gebruiken anders mis je meerdere drivers

en hoe moet ik dat dan aanpassen in mijn bios ?
want me bios geeft wel een cdrom drive aan een atapi maar die heb ik helemaal niet :confused:
en de cdrom drive die ik heb die doet ook niks ook niet als ik de cdrom in de bios aan geef als boot
ik kan daarin tegen wel me hardeschijf van me laptop koppelen aan een pc via usb maar als ik er besturings bestanden op probeer te zetten wil ie ze niet draaien :o
en ik kan ik me laptop zelf ook geen cdrom doen of diskette drive daar zijn geen aansluitingen voor

Laatst bewerkt:
Misschien kun je beter het volgende doen. Koppel je harde schijf aan je pc. Maak vervolgens 2 partitie op je schijf, eerst een hele grote en als laatste 1 van 1 GB, kopieer vervolgens je hele xp cd schijf naar die laatste partitie. Bouw vervolgens je harde schijf weer in je laptop. Zorg voor een opstartdiskette, start hier mee op in dos modus en ga vervolgens naar je 2 de partitie en start daar de setup.exe.
Oh ja, de 1ste partitie formateer je als ntfs en de 2 partitie formateer je als fat 32

maar ik kan geen opstart disk gebruiken want ik heb geen diskette drive ?
is het dan ook mogelijk om dat al op me harde schijf te zetten?
enzo ja welke op start schijf moet ik dan hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan