laptop gecrasht. waardoor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo lezers,

ik heb een asus k72j.
ik leg het verhaal wel even uit.

eerst toen ik helemaal niks deed met mijn laptop werd hij tussen de 50 en de 70 graden. heb hem toen een nacht uit gezet en daarna was het het zelfde toen ik hem weer aanzette.

toen heb ik de accu en net spanning er uit gehaald. toen heb ik hem open gemaakt en de cooler schoon gezogen met de stofzuiger. daarna heb ik hem gewoon goed weer in elkaar gezet. toen begon het probleem. toen ik hem aan zette. ging het lampje branden en de cooler ging draaien, maar hij las niet de hdd en ik had geen beeld. toen hold ik de uit klop vast, en ging hij uit. toen deed ik hem weer aan en ging meteen weer uit. toen haalde ik de accu en net spanning er weer af, 10 sec +/-. toen weer aan. en de cooler bleef weer draaien verder niks. toen deed ik mijn hand er voor en voelde ik warm en koud achter elkaar, soms warmer en soms wat kouder. zat heel groot verschil in de temperatuur. moest toen even naar de wc en toen ik terug kwam was hij uit. nu gaat hij aan en vlak daarna weer uit. nu zelfs ook als ik de accu en het net spanning er uit haal.

ik zie de bios niet eens.

wat is het probleem??:confused:

alvast bedankt.
ik heb nu alleen nog een ipad maar daar kan ik nu geen usb in doen en zo. dus ik kan wel terug reageren.:thumb:

Rino26

Je hebt hem open gemaakt en met een stofzuiger schoon gemaakt ?

Da's helaas niet handig, hele grote kans ( ik weet het vrijwel zeker) dat je sluiting hebt gemaakt door statische electriciteit.
Ontstoffen doe je normaal gesproken met perslucht busjes.

Ik denk niet dat het helpt, maar het valt te proberen.... :rolleyes:

Heb je de boel (nu) aangesloten op een wandcontactdoos met randaarde?

Zó eentje dus... gira-dubbel-stopcontact-met.jpg

Niet deze... 2426625__51920_zoom.gif

Zo niet... of als je in een oud huis woont met verouderde elektrische installatie... probeer hem eens goed te aarden door de metalen delen van de (op de laptop aangesloten) stekker even tegen een niet-geschilderd deel van een verwarmingsbuis te houden. Eventuele reststroom raak je op die manier kwijt.
Doe dat ook even doen met een op de laptop aangesloten USB kabeltje.

Probeer daarna nog eens te starten. Zo niet, heb je waarschijnlijk echt sluiting veroorzaakt en de kans groot dat je laptop definitief dood is. :(
Hopelijk heb je dan een backup, of valt er nog wat te redden van de harde schijf...

ik heb randaarding.
wat moet ik dan doen. moed ik de rand aarde dan op de niet geschilderde plek doen of of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan