Laptop gecrasht. Wie heeft windows XP voor mij en helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Beste,

ik heb een laptop, Packard Bell. Deze heeft een vriend van mij voor me gefixt toen hij gecrasht was. Hij heeft toen windows XP professional voor me erop gezet. Sindsien is het niets anders dan ellende want hij is al 2 keer gecrasht in korte tijd. En toen het werkte gaf ie steeds aan dat het geen originele versie van windows was. Ik denk dat daar het probleem ligt.

Ik heb gelukkig een back up kunnen maken en de laptop geeft sinds vandaag aan dat ie weer niet opgestart kan worden. Ik krijg een zwart scherm met een tekst die snel weer weggaat en dan schakelt de laptop zich uit.

Wat ik nu wil doen is vragen of jullie voor mij Windows XP HOME hebben. En of jullie me kunnen helpen deze te installeren op mijn laptop. Ik zorg dat ik morgen een lege CD heb zodat ik het kan opslaan en hoop dat er dan iemand is die me verder kan helpen.

Heb je meer gegevens nodig of vragen kunnen die gewoon gesteld worden. Ivm mijn werk reageer ik wel later en niet meteen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Zat er oorspronkelijk XP Home op?

Ik denk dat de enige legale manier om XP te krijgen is:
Óf naar een computer of online winkel gaan óf mailen of bellen naar PB

1- schaf een xp licentie aan
of
2- download windows 7 ,is gratis tot aan de volgende zomer
of
3-kies hier wat uit...http://www.downloadsquad.com/2009/01/11/20-awesome-free-os-downloads-that-arent-windows-7/

ter info:
* Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom: dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
* Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
* Naar warez mag niet worden gevraagd.
* Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.
* Je mag over warez converseren (als iets je niet lukt met het programma), zolang de bron van de software maar niet gepubliceerd wordt.

Hoi !

A raison van € 60,= (prijs 2008) kun je bij Packard-Hell een set originele CD's incl. OS voor je laptop bestellen.

Heeft je vakkundige vriend bij de z.g. reparatie ook de recovery-partitie verwijderd ?

Zo nee: kun je via de uitleg in de manual je laptop in de originele staat terugbrengen.

Zo ja, tja, just Google....

Greetz,

Harry.

Heeft die vriend van je XP prof er met jouw toestemming op gezet ?, anders hem verzoeken
de orignele XP home er weer op te zetten.

Ik verbaas me er over dat ik regelmatig lees: mijn vriend/kennis/whatever heeft wat geinstalleerd...
Maar als er dan problemen zijn geeft niemand thuis.
Zie je die vriend/kennis misschien als je in de spiegel kijkt ? :rolleyes::rolleyes:

Zat er oorspronkelijk XP Home op?

Ik denk dat de enige legale manier om XP te krijgen is:
Óf naar een computer of online winkel gaan óf mailen of bellen naar PB

Ja, er zat oorspronkelijk XP HOME op maar hij heeft dat zonder mij te vragen veranderd. Op zich vond ik het niet heel erg totdat het steeds mis ging.

@Jedi: Nee, zonder mijn toestemming. Vriend is een groot woord maar hij is de ICT er voor het bedrijf waar ik werk en spreek hem soms prive. Toen had ie aangeboden mijn laptop te maken maar juist omdat ik hem verder niet zo goed ken voel ik me bezwaard hem nogmaals te vragen. En hij deed het gratis dus dan lijkt het alsof ik steeds misbruik van hem maak. Ik zal dus niet liegen en 'een vriend' noteren als ik zelf mijn laptop naar de knoppen heb geholpen.

@Jetro, wat zijn warez? En hoe kan ik windows gratis downloaden? de vorige keer heeft iemand hier op de site mij ook geholpen door een link te plaatsen en die heb ik toen op CD gebrand. Alleen die CD Rom ben ik helaas kwijt.

@Harry Snor: geen idee. Ik weet echt niks van computers en was alleen maar blij dat ie het weer deed.

Hoi !

Tja, als je zo weinig weet van PC's....

De oplossing via P.B. is dan het makkelijkst, maar niet gratis.

Dat iemand op dit forum je de weg heeft gewezen naar iets "illegaals "kan ik me niet voorstellen.

Een link naar XP-Home kan ik je zo niet geven, omdat de meeste versie's op het internet in het Engels zijn.

Ik heb hier wel een XP-Home SP2-versie; kan ik je opsturen tegen verzendkosten of in stukjes oploaden, die je dan later weer aan elkaar kunt plakken.

Maar: daar zit geen key bij !!

En of de OEM (=P.B.)-key die op je laptop staat werkt met een normale versie is nog af te wachten.

Woon je in de buurt kun je ook de laptop langsbrengen en na komplete installatie weer meenemen (niet gratis).

Greetz,

Harry.

Ik wist niet dat het uberhaupt illegaal was. Dus lijkt me ook sterk want diegene heeft echt goed geholpen en zou dat denk ik niet doen als ie problemen ermee zou (kunnen) krijgen.
Maar ik woon helaas alles behalve in de buurt. Ik begrijp goed dat ik hier dus niet verder kan worden geholpen. Dan moet ik idd op zoek gaan naar een andere oplossing (CDROM terugvinden of eentje kopen). Bedankt.

Nou reken maar dat het illegaal is.

En warez ?, ik zou eerst de huisregels hier maar eens lezen, mocht je je verblijf hier op het forum nog wat willen verlengen. :p:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan