laptop gecrasht ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenneth86

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
12
hallo

mijn vriendin zat op de laptop op msn en opeens viel hij uit dus ik dacht oww
ik zet windwos XP er wel even voor haar er opnieuw op nu start ik hem op en krijg ik de melding

please run ovmakfil.exe ik heb alles geprobeerd om via google te zoeken maar ik kom er niet uit.

als ik er een installatie cd ( orginele ) van windows erin doe pakt hij hem niet
in de bios heb ik heb eerste cd-rom 2de floppy 3de hard disk maar hij pakt hem gewoon niet
hij gaat dan naar de laadscherm daar staat windows XP en daar onder dat balkje ( zoals knight rider ) en start na 3 min weer overnieuw op iedere keer weer
is nu de HD kapot of de Cd-rom speler of de laptop zelf

het gaat op een laser note book pentium 3 meer weet ik er niet over :(

ik hoop spoedig antwoord te krijgen

alvast bedankt als je dit gelezen hebt om de tijd er voor te nemen en een oplossing te bedenken
 
OK, de laptop viel dus plots uit, en toen jij/zij de laptop weer wou opstarten, bleef die dus telkens herstarten?
Veilige modus al geprobeerd, of Laatst Werkende Configuratie?
 
hey
als ik de laptop opstart kan ik alleen in de bios
hoe kan ik hem dan in veilig modus opstarten


bedankt voor je reactie alvast
 
Wellicht dat de originele XP CD niet meer goed pakt.
Klinkt raar wat ik nu zeg maar wrijf die CD is goed schoon en goed warm en probeer het nog eens.

Sukses, Ed
 
oke maarr nu komt het
die laptop is op markt*****ts gekocht en op de sticker achter op de laptop staat windows 2000 hij heeft het altijd goed gedaan en de orginele cd die ik heb is windows xp Proff

maar wat u net zei heb ik geprobeerd maar werkt niet hij pakt hem niet

en ook voor u bedankt tot zover
 
Maar weet je ook welk systeem er op draaide toen ie plotseling uitviel?
Een sticker is maar een sticker.

Ed
 
jah windows xp

maar degene die die laptop aan me vriendin heeft verkocht heeft er geen herstel cd bij geven
maar het gaat nu om een windows xp
 
Je moet in de bios instellen dat de laptop moet booten van cd rom. Enkel dan kan hij van de XP cd opstarten.
 
jah weet ik

op 1 staat cd-rom
op 2 hard disk
op 3 floppy maar dan werkt hij nog niet :(
 
Heb je ook al de optie "Laatst Werkende Configuratie die nog werkte" (meestal met de F8 toets) geprobeerd die JeronimoDeCoole al eerder aankaartte?

Ed
 
oke gedaan veilig modus werkt niet ik heb zonet gedaan wat u zei maar dan komt er eerst een witte balkje tevoorschijn en dan komt er links boven een klein streetje knipperend te staan
 
Even terug naar de CDROM. Heb je wel de indruk dat ie PROBEERT de CD te lezen?
Kun je misschien van iemand anders een goede XP CD lenen om er zeker van te zijn dat het niet aan jouw CD ligt.

Ed
 
je hoort de cd ook draaien dus lezen zal hij wel doen Jah die van me buurman ook orgineel en pakt hij ook niet
 
jah maar is allemaal engels en andere talen die in het nederlands zitten kom ik ook niet uit
 
sorrie ik kan ook geen engels bij mij is het ook gokken
 
Als jij je laptop aanzet met de xp cd erin, word er dan ook gevraagd om op een toets te drukken om door te gaan?

Heb je daadwerkeijk een bootable win xpcd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan