Laptop gecrasht???

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
831
Hallo, ik zat een filmpje op Facebook te bekijken en plotseling liep het filmpje vast en kwam er een harde brom uit. Het bleek al snel dat het niet door dat filmpje kwam, maar uit de laptop zelf. Alles was vast gelopen en ik kon niks anders doen dan de laptop met de aan/uit knop uitzetten. Toen ik hem weer wilde opstarten duurde het heel lang en er kwamen allerlei kleine berichten voorbij in de linker bovenhoek, zoals: Bureaublad bijwerken enz. Daarna blijft het woord welkom heel lang draaien en krijg ik het bureaublad te zien dat er op stond bij aankoop. (Asus) Verder kan ik er niks mee. Via de veilige modus heb ik een tijdelijk account aangemaakt, maar daarmee kan ik niet in mijn bestanden of afdrukken. Ik heb al geprobeerd om bestanden te kopiëren van het ene naar het andere account, maar ook dat helpt niet. ( http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7) Is er nog een simpele manier om hier wat aan te doen? Zo handig ben ik niet en dan zit er misschien niks anders op dan hem te laten repareren.
 
Op dat laatste zal het wel neerkomen, repareren.
Alleen is de vraag wat is kapot. De harde schijf of het moederbord.
Als je data op je harde schijf hebt die belangrijk zijn, is het zaak dat je die er eerst afhaalt.
Misschien ken je iemand uit de buurt die die schijf even in zijn pc hangt en je data zeker stelt.
Als dat allemaal gemakkelijk verloopt mag je er van uit gaan dat de harde schijf niet de oorzaak is.

Loopt dat moeizaam, dan is het te overwegen waard om een nieuwe hardeschijf te nemen.
Dan moet wel alles weer geïnstalleerd worden...
 
Dus; als het moederbord kapot is zijn de bestanden niet verloren, maar als de harde schijf kapot is of beschadigd zijn alle bestanden verloren?
Is een laptop van 2011 het repareren waard? Ik heb zelf wel een externe schijf, maar geen idee hoe ik de gegevens van de harde schijf af kan halen.
 
In het uiterste geval wel.
Maar als je de hardeschijf er uit haalt en bij iemand in of aan de pc kunt hangen, dan kun je proberen bestanden over te brengen naar je externe schijf.
Lukt dat niet, dan wordt het moeilijk om gegevens terug te halen.
Lukt dat wel en goed en snel, dan denk ik dat je laptop zijn langste tijd gehad heeft.
Of repareren loont kan ik niet zeggen.

misschien via de veilige modus je usb drive gebruiken om zelf al je bestanden te kopieren naar je externe schijf.
Wat je veilig stelt heb je in ieder geval.

Wellicht kun je hulp uit de omgeving vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in de veilige modus wel alle bestanden op de externe schijf zetten!
Is er nog hoop????
 
Dan werkt je hard scvijf toch nog? Anders had je er wellicht niet meer op gekunt.
Heb je alles 2x gebackupped op verschillende media.... (had je natuurlijk al... ;) )...
Draai dan een schijf controle om te kijken of er slechte sectoren zijn.
Zo neen, dan Windows herinstalleren? Of herstelpunt terug zetten als die nog bestaat..
En .... backups blijven maken.....
 
@ andre@home : Je haalt me de woorden uit de mond. :thumb:
 
Een herstelpunt heb ik niet meer of kan niet aankomen. Bestanden staan nu op de externe schijf,
maar hoe doe ik een schijfcontrole?
 
ga naar de verkenner,
Ga op de c: schijf staan
Druk op de rechter muisknop.
Kies eigenschappen,
dan extra
en dan schijf controleren.

Dan zul je opnieuw moeten opstarten.
Kan zijn dat hij tot 3x opnieuw opstart.
 
Duurde erg lang en ik moest weg toen ik thuiskwam stond de laptop in slaapstand. ik heb hem toen opnieuw opgestart, maar er is niks veranderd.
In het logboek ben ik allerlei kreten tegen gekomen, waaronder waarschuwing of kritiek bij oa:: Kernel - Pnp en Kernel Power. Driverframeworksuser Apple. (Leg wel eens een oude iPhone aan de pc), Service Controlmaneger, Wininit, PnRPsvc, Shannel.
Verder vond ik nog: PowerShell objectverwijzer is niet op een exemplaar object ingesteld. Registerbestand klassen kan niet worden geladen. En dan deze: Schaduwkopie van volume C afgebroken vanwege een VO fout op volume C. Structuur van het bestand is beschadigd en onbruikbaar. Voer hulpprogramma Hckdsk uit op Volume OS.
Dat laatste zou ik dus nog kunnen proberen. Probleem is dat ik alleen een C en D partitie heb, omdat ik de ruimte anders ingedeeld heb. En ik weet niet waar ik dat hulpprogramma vinden kan.
 
Met
ga naar de verkenner,
Ga op de c: schijf staan
Druk op de rechter muisknop.
Kies eigenschappen,
dan extra
en dan schijf controleren, schakel je chkdsk in.

Beschadigde sectoren controleren en repareren nogmaar even uitschakelen, dan gaat het al wat sneller. (uhh,minder langzaam)
Heb je het programma ccleaner?
Download dat en laat het eens lopen.
malwarebyte is ook zo'n programma wat je zou moeten installeren en laten lopen/scannen.
Misschien krijg je hem toch nog aan het lopen zonder weg te brengen.
Een sneller methode is opnieuw installeren, dan heb je zeker geen ongein meer op je schijf als je het goed doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet waar ik chkdsk kan inschakelen, zie alleen die twee genoemde opties.
Ccleaner krijg ik nu niet aan de praat, maar malwarebyte heb ik al gedraaid.
Ik heb geen schijf bij Windows, dat stond er al op toen ik hem kocht.
Bedoel je terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Inmiddels Ccleaner toch kunnen draaien, geen resultaat!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb me geloof ik een beetje ongelukkig uitgedrukt:

Met
ga naar de verkenner,
Ga op de c: schijf staan
Druk op de rechter muisknop.
Kies eigenschappen,
dan extra
en dan schijf controleren, beschadigde sectoren controleren overslaan.
Dit is de procedure om chkdsk in te schakelen.

Je kunt ook naar het dos scherm gaan met cmd in te geven bij start.
in dat zwarte scherm geef je dan achter de prompt: chkdsk /f of chkdsk c: /f waar c: voor de beoogde drive staat.
Denk aan de spaties.
 
Gelukkig heb ik ongelukkig genoeg precies gedaan wat er staat, ha ha!
Het heeft allemaal niet geholpen. Ik heb inmiddels de zaak gebeld waar ik hem gekocht
heb en het is denk maar het beste dat ik hem weg breng. (Snik!)
Vind internetten op een mobiel maar niks.
Bedankt voor het meedenken, ik heb toch weer wat geleerd! :thumb:
 
Zou interessant zijn als je na reparatie meldt wat nu de fout was.
 
Krijg net telefoontje van pc bedrijf dat de laptop niet meer te redden is, omdat ik een nieuw gebruikersprofiel heb aangemaakt im de veilige modus?????? Kan alleen nog nieuwe Windows op voor 80 euro. Heb hem daar gekocht en in onderhoud. Kan ik niet veel beter proberen naar fabrieks instellingen te gaan en dan een paar dagen laten updaten?
 
In Win 7 omzeilen ze dat zo...als je maar een account hebt
http://www.computing.net/answers/windows-7/cant-create-new-user-account-in-w7-safe-mode/5661.html
Here is a fix if you have only one account: boot in safe mode and diable User Contol Account via regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Change the value of 'EnableLUA' to zero.
Reboot and login normal, your profile might still not load, but atleast you get a temporally one. Now you can make a new user

en
https://www.youtube.com/watch?v=v-zv3YZYz6w

Kijk hier nog een tussen:
https://www.google.nl/search?q=new+...7.11496j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

en specifiek voor win 8
https://www.google.nl/search?q=new+...+profile+mke+in+safe+mode+allowed+"windows+8"

ik ga nu nl pitten......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan