Laptop gecrasht???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee wat er kapot is. Ga hem morgen ophalen en dan vraag ik het nog. Dan kan ik ook de andere suggesties proberen. Bedankt zover!
 
Tja, aan de telefoon werd dus gezegd dat de laptop niet meer te redden was. Op mijn vraag wat er nou precies kapot was: NIKS!!!
Windows was niet goed en voor 80 euro wilden ze er wel nieuwe op zetten..... Op mijn vraag of fabrieksinstellingen niet kon helpen
werd gezegd dat ik dat dan net zo goed zelf kon doen, moest wel ff 25 euro afrekenen.
Nou zag ik op internet dat bij Asus de F9 ingedrukt moet worden bij het opstarten en dan zijn er drie keuzes. Of hij gaat helemaal naar
fabrieksinstellingen of alleen de C partitie waar Windows opstaat en die andere weet ik niet meer. Was geen optie.
Nu heb ik dus gekozen om alleen de C terug te zetten. Alles leek goed te gaan. (Kreeg zelfs die ellendige Msn startpagina terug!)
Maar nu krijg ik toch problemen met updaten. Er is al wat geupdated, maar gisteravond stonden er 196 essetiële en 6 aanbevole updates klaar.
Vannacht om kwart voor vijf ging ik even kijken en hoewel de balk liep stonden er nog steeds o kb of bytes op.
Zonet was dat nog precies zo. Toen ik IE 11 erop wilde zetten bleek dat nog niet te kunnen, omdat ik natuurlijk eerst moest updaten. Als ik met rechts op
computer klik staat er Windows 7 met Service Pack 1. Klopt dat allemaal wel???? Of kan ik toch beter alles terug zetten in fabrieksinstellingen?
Voor zover ik begreep krijg ik dan 40% C en 60% D schijf terug. Dat vind ik wel jammer, want dat had ik juist veranderd en dat ging erg moeizaam.
(Zie ander topic van mij) Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik jullie laatste suggesties nog niet geprobeerd heb, maar ik vraag me af of
niet alle moeite voor niks is.

Helpmij.jpg Het duurt allemaal een eeuwigheid, maar ik kan weer een screenprint uploaden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helpmij1.jpgHelpmj2.jpgHelpmij3.jpg

Tot nu toe leek alles goed te gaan. Gisteren wilde ik iets met een afbeelding doen via Paint, maar ik kreeg de foto
niet opgeslagen. Ik heb alle afbeeldingen ed op de D schijf staan. Dit gebeurde nadat ik iTunes gedownload had.
Met Revo kon ik die niet vinden, dus wou ik systeemherstel doen. Nu blijkt dat er helemaal geen herstelpunten
(Die ik ook handmatig had gemaakt) opgeslagen zijn. Voor zover ik begrijp moet ik nu de schijven configureren,
maar voordat ik dat doe wil ik graag weten of het er wel allemaal goed instaat, er staan er nu immers drie!
iTunes heb ik inmiddels verwijderd via configuratiescherm> een programma verwijderen.
 
Tot nu toe gaat alles redelijk goed. Soms zijn er nog wat problemen met filmpjes afspelen op facebook ed.
Gisteren waren er nog 9 updates, dus misschien moet ik nog even afwachten.
Kunnen jullie me nog uitleggen hoe ik dat met het herstelpunt moet doen?
 
Windowstoets + Pause/Breaktoets>linker deelvenster klik op Systeembeveiliging>klik op de knop "maken" en geef het herstelpunt een herkenbare naam.
Hier kun je ook de schijfruimte instellen voor de herstelpunten.
 
Laatst bewerkt:
Leuk truukje die toetsencombinatie! Heeft het zin om de D schijf te configureren? Ik heb daar Documenten, Afbeeldingen enz op staan. Ook probeer ik zoveel mogelijk programma`s die ik download op de D schijf te zetten. Heeft naar mijn idee niks met systeem te maken, maar ik wil het toch even zeker weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan