Laptop geeft zwart beeld en blijft opstarten na aan-knop ingedrukt te houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwen

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
191
Hallo,

Mijn laptop is al 1,5 jaar kapot en ik heb geprobeerd hem te repareren. Ik keek eerst of het moederbord niet opgeblazen was, maar die 'cilindertjes' bleken nog heel te zijn. Bij het opstarten gaat het scherm niet aan of iets. Wanneer ik de laptop met de voedingskabel van stroom voorzie gaat hij aan zonder op de aan-knop te drukken. Als ik hem met diezelfde knop uitdoe dan blijft hij direct daarna aangaan. HELP ME!
 
Hallo

Vermelding merk/typenr/ouderdom , is elementaire , maar jammerlijk genoeg niet vermelde info ...

Persoonlijk zou ik al om te beginnen de h.d.d. demonteren ... is niet nodig tijdens foutzoekprocedure , zo kan deze niet corrupt of defekt geraken.

Peter
 
Hallo

Vermelding merk/typenr/ouderdom , is elementaire , maar jammerlijk genoeg niet vermelde info ...

Persoonlijk zou ik al om te beginnen de h.d.d. demonteren ... is niet nodig tijdens foutzoekprocedure , zo kan deze niet corrupt of defekt geraken.

Peter

Het is een HP G62 uit 2011. De HDD heb ik er al uitgehaald, maar levert hetzelfde probleem op
 
Hallo

Had deze laptop ouder geweest , en nooit zuiver/stofvrij zijn gemaakt , had ik gezegd --> een losgekomen g.p.u.

Mits deze (jonge) laptop uit zichzelf opstart , en je bent zelf handig genoeg , zou ik beginnen met het opstartcircuit (on/off drukknop) te controleren.

Dit behelst dan uiteraard ook de elektronika op het motherboard , wat de nodige ervaring en materiaal vereist.

Wacht eventueel verdere antwoorden af , je weet maar nooit.

Persoonlijk vrees ik dat dit geen evident defekt is die in 1 2 3 zal worden gevonden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan