Laptop geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Berichten
114
Hallo,

Ik moet een laptop voor iemand repareren maar ik zit met een probleem. Als ik de laptop opstart krijg ik zwart scherm waar het logo van windows een beetje zichtbaar is. Ook de bios is vaag te zien door het zwarte. Ik heb de latop opnieuw opgestart en deze keer een extern beeldscherm aangesloten. Als ik de klep sluit krijg ik beeld op het externe beeldscherm. Daar zie ik windows gewoon duidelijk en helder op. Maar het gaat me om een beter beeld te krijgen op het beeldscherm van de laptop. Ik heb het al geprobeerd met de FN + pijltje omhoog toets. Maar het beeld werd niet duidelijker. Wat kan het probleem zijn. De eigenaar wist niet meer wat die gedaan had. Dus daar had ik ook niet veel informatie aan.

Met vriendelijkegroet,

sys88
 
Laatst bewerkt:
Als ik je goed begrijp is het probleem opgetreden na dat de gebruiker een bepaalde actie uit heeft gevoerd?
Ik heb zelf nl. meer het vermoeden dat de backlight-inverter dood is.

MVG.

Armand
 
Dat kan ook.

Maar wat kan ik er aan doen. En hoe kan zo iets dood zijn.
 
tja, het ís mogelijk om een nieuwe inverter aan te schaffen, het is in principe een soort van tl-balk achter je beeldscherm. Ik weet eigenlijk niet hoe je aan dergelijke apparatuur kan komen.

Het is mogelijk dat de laptop een keer een stuiter heeft gemaakt, maar het kan evengoed komen doordat de laptop vaak gebruikt is.

MVG.

Armand
 
Hallo

Het probleem zit dus duidelijk in in de "backlight" v/h t.f.t. / l.c.d. scherm.

Mits er een vaag/donker beeld zichtbaar is ....

Ofwel , meest voorkomende is dat de omvormer v/h betrokken buisje defekt is , of het "t.l." buisje zelf is naar de zevende hemel.

Eventuele opties , herstellen op component niveau , waarvoor enige "elektronika kennis" is vereist .

Of ... nieuwe omvormer/buisje bestellen , bij leverancier portabel....

Let wel , ....

Dergelijke "reparaties" , zijn voor ervaren personen een fluitje van een cent , indien je echter niets snapt , van al het bovenstaande , zou ik voorstellen deze bij een "servicepunt" binnen te leveren voor herstelling.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan