Laptop geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

azartjen

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2009
Hallo ik heb gisteren een laptop gekregen maar toen ik me internetkabel erin wou steken gaf hij niks aan... ik kan dus niet internetten maar er staat bij netwerk verbindingen helemaal niks alleen een 1394 verbinding kan iemand mij helpen

1394 is FireWire.
Dat heeft er niks mee te maken.

wellicht de lan driver nog niet geïnstalleerd?
tweedehands laptop en recent geherinstalleerd?

de 1394 Lan adapter is de Route adapter van windows. deze wordt gebruikt als er geen adapters zijn geinstaleerd of als er data over meerdere fysieke netwerkadapters moet worden verzonden.

Als u alleen deze ziet is er een grote kans dat er geen netwerk adapter is geinstaleerd.

Wellicht is het aan te raden even een kijkje in de hardware beheer te kijken en te kijken naar niet gestarte of onbekende apparaten die niet zijn geinstaleerd.

Om welke laptop gaat het en welk besturingssysteem?

Chipset/netwerkdrivers wel geïnstalleerd? Zo ja, ook ingeschakeld ( zie netwerkcentrum).

Kijk eens bij Apparatenbeheer.
Staan er gele uitroeptekens?

Om welke laptop gaat het en welk besturingssysteem?

Chipset/netwerkdrivers wel geïnstalleerd? Zo ja, ook ingeschakeld ( zie netwerkcentrum).

Kijk eens bij Apparatenbeheer.
Staan er gele uitroeptekens?

Het gaat om een acer aspire 5670 laptop er staan gele uittroeptekens :

Audioapparaat
Camera
Controller voor massaopslag
Ethernet-controller
Modemapparaat op de bus voor audio
netwerkcontroller
onbekend apparaat
SM-buscontroller
videocontroller

deze staan allemala bij de gele uitroep tekens

Er staat een netwerkadapter met 1394

Ethernet controller is het inderdaad, die driver moet geinstaleerd worden
heb even voor je gegoogeld:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5670.html
de acer site drivers van jou laptop

Als je vista hebt kijk je onder vista als je windows xp heb kijk je bij xp(neem aan dat er vista of windows 7 opstaat??)

Benodigde drivers instaleren

Ethernet dus, videocontroller, netwerkcontroller, camera, audio etc, wat je nodig hebt!

Met vreindelijke groet djceedee

Driversite was inmiddels al geplaatst.

Succes!

Laatst bewerkt:
En welke precies heb ik nodig voor LAN-verbinding ? heb inmiddels wel de chipset driver gedownload en op een usb en in de laptop gezet en toen heb ik die driver geinstalleerd

Als de drivers zijn geïnstalleerd, maar het nog niet werkt, dan kan je de stekker die in het stopcontact zit er opnieuw indoen (1.5 minuut uithalen).

Kabelmodems zijn vaak raar.
Draadloos op PC 1 heb je geen verbinding, maar op PC 2 bedraad wel.
Dan ligt niet altijd aan de router (ook al is er op de ene wel internet en op de andere niet).
Maar vaak aan het kabelmodem!

Nou ik zie wel een lan-verbinding maar hij verzend en ontvangt niks het enigst wat actief is dradloos internet maar dat wil ik niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan