Laptop geheugen van 3 naar 1gb ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lissyy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Berichten
3
Beste helpers,

De laatste tijd ging mijn laptop nogal langzaam en mijn collega bood aan om deze "even" opnieuw te installeren met windows 7. Nu heb ik altijd vista gehad en eigenlijk werkte het ook wel goed.

Nu heb ik dus het probleem dat ik maar 1 gb aan geheugen heb ? Waar die andere 2 zijn is een volkomen raadsel.... Nu heeft hij er weer vista op gezet en dit heeft dus ook niet geholpen om die 2 weer terug te krijgen.

Hopelijk is er iemand hier die het probleem herkend en/of kan oplossen dat zou super zijn !
 
@Lissyy,

Pfff .... het klinkt wat cru, maar als er - voordat je collega ermee aan de gang ging - 3Gb in zat en daarna nog maar 1Gb ....
Je zou eigenlijk moeten constateren dat hij nog steeds langzamer is dan voorheen, ondanks de herinstallatie.
Een check is simpel: laat door iemand anders dan de bewuste collega aan de onderkant het betreffende klepje even openmaken, dan zie je snel genoeg wat er aan geheugen in zit.
Kan je het merk en type van de laptop even geven?
 
Zal straks als ik thuis ben even kijken wat voor type laptop het is. En ik zal mn broertje ff vragen of hij wil kijken hoeveel geheugen er in zit.:rolleyes:
 
Zal straks als ik thuis ben even kijken wat voor type laptop het is. En ik zal mn broertje ff vragen of hij wil kijken hoeveel geheugen er in zit.:rolleyes:

Lijkt me een goeie zaak ....
Als je zéker weet dat er 3Gb in zat heb je écht een probleem met die collega .... want 2Gb geheugen wandelt niet 'zomaar' je laptop uit.
De praktijk wijst uit dat mensen die dit soort dingen flikken, meestal ontkennen .... en je krijgt er je 2Gb geheugen er niet mee terug.
Maar wat je wél kan doen is anderen waarschuwen voor deze 'collega' als het om dit soort computerhulp gaat .....

Ik vroeg naar merk en type om voor je te controleren wat er 'oorspronkelijk' aan geheugen ingezeten zou moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nouja het is alweer opgelost ze moesten idd ff aangedrukt worden... mn collega had alles ook losgehaald en schoongemaakt en nu draait mn lappie weer als een tierelier :thumb:

Toch bedankt voor het meedenken :love:
 
Hoi,

Kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat dit de oorzaak is ... het zou een wat 'scheve verhouding' met je collega zijn anders ... tóch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan