Laptop geupgrade van Windows 7 naar 10. Hoe formatteren om laptop te verkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft en wil mijn oude verkopen. Hier had ik recentelijk een upgrade naar windows 10. Echter, heb ik geen windows op cd/dvd en wil mijn oude laptop ''schoon'' verkopen. Hoe haal ik de laptop nu leeg (alle bestanden en gegevens) met een schone Windows installatie? Ik heb al wat gezocht, maar met opstarten en dan f2 of delete drukken werkt niet. Heb er ook niet zoveel verstand van.

Laatst bewerkt:
Nee, nee, en nog eens nee. Als je een laptop weg doet, zorg er dan voor dat data onherstelbaar verwijderd is. Dus eerst een tool als killdisk over de Windows (en eventuele data) partities heen laten gaan. Daarna pas Windows herstellen. Doe je dat niet dan kan iemand relatief eenvoudig (een deel van) je data terughalen.

Bedankt. Maar (stom) ik ben al bezig met de pc opnieuw aan het instellen.. Ik heb wel gekozen voor alle bestanden/gegevens verwijderen en Windows opnieuw instellen.. Kan ik alsnog straks de tool Killdisk gebruiken?

Killdisk werkt op hele partities of schijven. Kan dus niet gebruikt worden na de installatie van windows

Als je nu de boel terug naar fabrieks instellingen... (of is dit alleen met een gsm?)

Dus ook al verwijder je alles, met een frisse en nieuwe installatie van windows, dan is
dus nog van alles terug te halen... zou het vervelend vinden als iemand alsnog in mijn
bankgegevens zou kunnen kijken of hypotheek.

m.v.g.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan