Laptop gevallen, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdej90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik mijn laptop laten vallen terwijl hij aan stond, een samsung r710.
Toen hij gevallen was ging het scherm uit maar bleef er 1 lampje van mijn laptop branden, de power button.

Als ik hem nu "aan" zet dan brand de power button en ik kan ook gewoon mijn dvd speler openen. De laptop maakt echter geen geluid en er branden ook niet meerdere lampjes. Ook draaien er geen ventilatoren.

Ik dacht eerst dat het scherm kapot was, maar aangezien hij helemaal niet opstart denk ik dat het iets anders is. Zou het de processor kunnen zijn? Of misschien de videokaart.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
- Harde schijf los gehaald en opnieuw geplaatst.
- Geheugen modules los gehaald en opnieuw geplaatst
- Extern scherm aangesloten, werkt niet.
- Moederbord losgehaald en geen losse connectors/kabels gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat denken jullie wat een oorzaak kan zijn?

Staat het geluid aan? Dan kan je horen of de PC opstart. Als het scherm niet aangaat is wellicht de videokaart dood, of het moederbord. Processor kan ook, maar lijkt me sterk.

Staat het geluid aan? Dan kan je horen of de PC opstart. Als het scherm niet aangaat is wellicht de videokaart dood, of het moederbord. Processor kan ook, maar lijkt me sterk.

Ik hoor ook geen geluid, heb beetje het gevoel dat er totaal geen leven in zit. Het scherm gaat inderdaad niet aan.

Hallo

Het lijkt mij , dat er iets serieus mis is met de motherboard chipset van deze laptop.

Mits dit toestel warm was (draaide) / (verzwakte soldeerverbindingen) , zou het mij niet verwonderen , dat deze chipset losgekomen is van het motherboard.

Dit defekt komt ook perfekt overeen met de door u vermeldde defekt symptomen.

Een 2e hands werkend motherboard voor deze laptop kost +/- 80€ zie e-bay.

Peter

kans is trouwens ook erg groot dat je HDD gewoon kapot is
een Draaiende HDD kan namelijk NIET tegen stoten

verder ben je helaas ook je garantie kwijt voor dit soort dingen de winkel zal zo zien dat je laptop is gevallen en dat valt nou net niet onder de garantie
de kans is redenlijk groot dat je de laptop gewoon in de prullebak kan doen of je moet erg veel geld gaan betalen voor een reparatie

@peter ja dan mag je ook nog de processor overplaatsen en neem aan dat TS hier geen verstand van heeft die moet namelijk gesoldeerd worden
en als je dit wilt laten doen door iemand dan gaat je dat VEEL geld kosten

Laatst bewerkt:
Nah, de kans dat de chip met de moederbordinstructies eruit is gevallen, is miniem, dingen zitten er modulair machinaal in de fabriek er vast ingesoldeerd of in een idem voetje nogal heel erg vast geklikt. Zal niet het geval zijn.

Niet SSD-hardeschijven daarentegen kunnen niets hebben, zelfs als ze uit & in de parkeerstand staan. Op een laptop is dan alles fragiel, piepkleine prutplugjes die bij het minste ondeskundig gewelddadig gebruik kortsluiten etc.., & als je het deksel iets te hard dicht klapt omdat je moeder binnenkomt die niet mag zien dat je blote meisjes kijkt, dan kan de draaiende hardeschijf ook al compleet crashen...

Je hebt de hardeschijf er al uit gehaald, kijk even op de site van de fabrikant of er diagnostische software aangeboden word waarmee je de hardeschijf kan testen.

Controleer even of je wel bij de BIOS kan komen als de hardeschijf eruit is.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Hoor inmiddels 2 hele zachte korte piepjes als ik mn laptop op wil starten. Het maakt hierbij niet uit of ik de harde schijf en/of geheugensticks eruit heb. Elke keer 2 korte piepjes, ik zou niet weten wat dit betekend. Iemand die er meer verstand van heeft misschien? Het is een samsung r710 AT01nl laptop met een intel pm45 mobile chipset.
Mocht ik er niet uitkomen dan breng ik hem naar de computerzaak in het dorp. Denk alleen dat zij hem ook op gaan sturen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan