Laptop gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LenneR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Hallo,

Mijn laptop is vandaag plat naar beneden gevallen en maakte een harde smak.
Op het eerste gezicht leek er niks mee aan de hand, maar zodra ik mijn laptop aan had gezet zag ik een dikke streep door m'n scherm en gaf hij rare kleuren en werd het scherm zwart.
Toen ik hem nog een keer aanzetten, deed hij normaal afgezien van de grote streep. Toen ik dacht dat hij het goed deed, probeerde ik even een spel te runnen om te kijken of mijn videokaart geen schade had opgelopen.
Het spel(Borderlands 2) runde normaal op 60FPS en nu rond de 20. Toen ik uit het spel ging om te kijken of de laptop wel de goeie videokaart gebruikte, zag ik dat de laptop niet meer mijn NVIDIA Geforce 630M detecteerde, en dus de Intel on-board videokaart aan het gebruiken was. Als ik in de NVIDA settings wil, staat er dat er geen NVIDIA videokaart gevonden is.

Over een week of 2 kan ik mijn laptop voor een kleine periode kwijt voor eventuele reparatie.

Maar mijn vraag is wat jullie ervaring of kennis is van het vervangen van het scherm en/of Video kaart van een laptop. Ik dacht dat de video kaart misschien alleen los is geschoten en hij alleen vast gezet hoeft te worden. Is er een manier om dit te controleren?

De laptop betreft een ASUS N53S

Mvg,

Lenne

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl

Je zou als je die hebt even een los scherm op het notebook kunnen aansluiten dan weet je of het de videokaart is maar ik ben bang van niet:(

Bedankt voor de snelle reactie,

De barst zit in het scherm daar ben ik zeker van. Ik weet alleen niet of mijn grafische kaart nou kapot is, of dat ie los zit.

Hoi,
Zoals eerder geschreven even met een los scherm(monitor) proberen.

Ok, zal het straks even proberen. Ben op het moment niet in de buurt van een scherm.

Ik heb het getest en het werkt prima met de HDMI aansluiting(VGA heb ik heel even aangesloten, leek het ook te doen, maar verder niet getest). Sterker nog, mijn videokaart is ineens weer door het systeem gevonden, Borderlands 2 draaide deze keer gewoon weer op 60 FPS. Nu had ik al wel 2x een ander probleem sinds het vallen. Namelijk als de laptop uit standby komt, kan het systeem niet meer gerestored worden. Een probleem waar ik denk ik wel mee kan leven, alhoewel het niet handig is, maar het ziet er niet naar uit dat delen van de hardware er zonder schade vanaf is gekomen. Het scherm is voor mij geen groot probleem, aangezien ik zelden gebruik maak van het laptop scherm zelf(alleen voor m'n werk en het hindert niet).

Ik vroeg me af of iemand weet hoe het kan dat het systeem niet meer gerestored kan worden.

Alvast bedankt!

PS: Er kwam een roodlichte uit mn hoofdtelefoon ouput, nog nooit eerder gezien(of opgevallen). Kan dat hier iets mee te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan