Laptop [goede prestaties zonder prijsplafond]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Hallo,

Op dit moment beschik ik over een Asus K50IJ laptop waar ik zeer te spreken over ben.
Echter mag ik van de werkgever een laptop uitkiezen voor op het werk, in verband met klanten bezoeken etc.

Ik ben dus op zoek naar een goede laptop die nog een aantal jaren mee kan, prijs maakt niet uit en scherm moet minimaal 15 inch bedragen.
De nieuwe MacBook Pro ziet er wel erg strak uit en werkt ook leuk maar is aardig prijzig met € 2800,-
Welke laptop is snel, levert goede prestaties en gaat ook zeker een aantal jaren mee zonder veel problemen.
Daar de laptop veel reist is het wel wenselijk dat de behuizing dus tegen een klein stootje kan.
Ben wel gecharmeerd van Asus, maar wat is dan qua Asus laptop het beste? Of welk ander merk zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten Tim

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wou dat ik z'n werkgever had:D inderdaad de macbook pro is een prachtig notebook maar betaal je ook voor de naam, in mijn ogen is Toshiba het merk qua notebook dus heb ik een aardige uitgekozen voor je ze hebben hem ook met een ssd maar stuk duurder.

Laatst bewerkt:
Je hebt ook al een MacBook Pro voor 1900 euro, alleen heeft die een LED beeldscherm ipv Retina, 4 gb ipv 8 Gb ram, geen SSD van 256 Gb.

Misschien kun je vertellen wat je doet op de laptop. Want goede prestaties kan meerdere kanten op.

Wouter, bedankt voor je reactie.
Een MacBook Pro is er inderdaad al voor € 1900,-, welke andere laptop in de dezelfde prijsklasse bied gelijkwaardig of betere prestaties?
Ik gebruik mijn laptop voor het werk voornamelijk voor de diverse systemen en onderhoud op de server, inrichting van en opbouw van programma's.
Echt grafisch werk is het niet maar voor thuisgebruik bijvoorbeeld wel video's en foto's bewerken. Vind het voornamelijk prettig als hij snel is.
Heb de hele dag internet en outlook open en veel tekstverwerking en grote formules in Excel.
Ook niet onbelangrijk is de mogelijkheid tot synchroniseren met een mobiele telefoon, minimaal 2 usb poorten en aansluiting voor extern scherm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk voldoet bijna elke laptop van €400,- of meer aan jouw eisen. Ik ga even een laptopje uitzoeken voor je. Welke prijsklasse denk je aan?
Dingen die jij in jouw laptop zeker nodig hebt:
Aluminium behuizing
Zo'n i7 Ivy Bridge processor (de toekomst)

Met deze specificaties kan jouw laptop zeker nog jaren mee. Koop je liever online of in een echte winkel?
Hier wat opties:
Lenovo IdeaPad

MSI

Hier kun je lekker lang mee vooruit. En een dikke videokaart:p. Asus heb je ook in deze klasse, maar dat zijn ultrabooks en die zijn 13.3" inch. Ik kan natuurlijk ook duurdere aanraden, maar het ligt eraan waar jij aan zit te denken.

Laatst bewerkt:
Als je echt veel reist en voor zakelijk gebruik zou ik kijken naar de dell 15z of HP ultrabooks als alternatief. Zeer plat, licht, dubbele ALU uitvoering, grotere batterijen.

Bassie, ziet er goed uit, voorkeur gaat iddwel uit naar minimaal 8GB DDR3 Ram en als het kan een SDD harde schijf van 256 of meer.
Snelheid is wel het belangrijkste, en uiteraard goede kwaliteit van behuizing etc.

welke merken zijn aan te raden en welke absoluut af te raden? Hoe zijn MSI en Lenovo ten opzichte van de goede kwaliteit van Asus, heb met beide merken geen ervaring.
koop normaal online, kijk alleen wel vaak eerst rond in de shop.

Welke duurdere versies zou je aanraden?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zoals al eerder gemeld is Toshiba het merk qua notebook staat nog steeds boven asus msi en lenovo

Hoi,

Zoals al eerder gemeld is Toshiba het merk qua notebook staat nog steeds boven asus msi en lenovo

Modag, op welke gebieden ligt Toshiba voor op bv Asus, is de behuizing en het geluid van het zelfde of groter niveau?
Welke Toshiba zou je aanraden dan? en waar staat Dell in dit rijtje?

Hoi,

De hardware is van beter kwaliteit en uitval is laag en geeft 3 jaar garantie. In mij eerste bericht (10.07) staan er twee 1 met ssd en de ander een gewone hd .
Geluid ja daar is Asus vrij goed mee maar als we naar de aluminium behuizingen gaan is deze ook minder . En Dell staat Gelijk met de msi en Lenovo maar is over het algemeen wel goed op de zakelijke markt gericht.

Het is maar een vraag, maar is een ultrabook ook een optie voor je?

Aymar, dat zou kunnen echter zijn Ultrabooks allemaal onder de 15 inch, en 15 inch is wel wat ik nodig heb, meer mag ook.

Hoi,

De hardware is van beter kwaliteit en uitval is laag en geeft 3 jaar garantie. In mij eerste bericht (10.07) staan er twee 1 met ssd en de ander een gewone hd .
Geluid ja daar is Asus vrij goed mee maar als we naar de aluminium behuizingen gaan is deze ook minder . En Dell staat Gelijk met de msi en Lenovo maar is over het algemeen wel goed op de zakelijke markt gericht.

Is de Dell XPS 15 vergelijkbaar met de toshiba-tecra-r850-1d8-core of minder? Is de dell XPS 15 uberhaupt een goede laptop?
Samsung komt in de test van de consumentenbond er wel goed uit, hoe denk jij hierover?

Als je een laptop met een 256GB SSD wilt zit je op de €2000,-. voor 128GB zit tussen de €1000,- en €2000,-. Alleen heb je dan geen laptops meer die van aluminium zijn. Ik kan geen laptops vinden met een 256GB SSD:(. Wel met 128GB SSD, maar dan krijg je deze keuzes die niet van aluminium zijn:
Medion Erazer X6821, klikkerdeklik!
(Ik weet alleen niet of Medion zo'n goed merk is, dat zou je andere forumleden kunnen vragen)
MSI (deze heeft een 2de generatie i7 en geen 3de generatie en is ook een beetje overprijst)

Of je krijgt zoiets: Klikkerdeklik!

Wat is jouw voorkeur?

Laatst bewerkt:
Kijk ik naar de onderstaande wensen dan kom ik toch 3 laptops tegen met 15 inch en een goede behuizing die eruit springen:
Processor Intel Core i7
RAM geheugen 8 GB DDR3
Schermdiagonaal 15 inch
Opslagcapaciteit 256 GB SSD
Bluetooth ja
USB 3.0
USB Poorten 4
Indeling Qwerty

1. Apple MacBook Pro Retina
2. Toshiba Tecra R850
3. Dell XPS 15

Welke keuze zouden jullie maken, de MacBook is 2300 waar de andere 2 net onder de 2000 zitten.

Als die 300 euro niet uitmaakt, zou ik voor de Macbook Pro gaan al is het alleen al voor de resolutie(2880 x 1800 pixels) en beeldkwaliteit!
Let wel op dat je dan geen DVD speler hebt bij de MacBook Pro.

Laatst bewerkt:
Als die 300 euro niet uitmaakt, zou ik voor de Macbook Pro gaan al is het alleen al voor de resolutie(2880 x 1800 pixels) en beeldkwaliteit!
Let wel op dat je dan geen DVD speler hebt bij de MacBook Pro.

Beeldkwaliteit is daarvan veel beter ja? en maakt dat voor een dell of toshiba nog uit?

Het is een nieuwe techniek voor beeldschermen die gebruikt wordt.
Deze techniek zit ook in de iPad en iPhone.
Er is verder nog geen laptop die dit al heeft naar mijn weten. Dus op het gebied van beeldschermtechniek loopt Apple voor.
En de resolutie(oppervlak)is verdubbeld (of was het verviervoudigd?) waardoor alles een stuk scherper is.

Hoi,

Als het gemis van een dvd speler geen probleem is dan is de macbook om zijn beeld kwaliteit het beste keus, maar anders ja dan de Toshiba en dan de dell;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan