Laptop hangt na plaatsen van USB !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurek

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Laptop werkte perfect,
even windows 7 geinstaleerd, erna weer naar xp sp2 home edition,
hier werkte nog alles, na 1maand..
bij plaatsen van een éénder welke usb poort - stick, externe schijf... hangt de laptop vast,
op een andere laptop doen deze het wel.
wanneer ik de usb stick 2x erin stop en weer uit, geeft hij aan..
" het usb-apparaat word niet herkent " maar hangt de laptop niet meer.

ik heb nu al een paar driver-update programma's gebruikt,
wanneer ik met " driver detective " scan naar out of date drivers, zie ik namelijk

hier zie ik dat de PCI naar USB out of date is.
Iemand een idee hoe ik deze handmatig kan oplossen zodanig de usb mss wel weer werkt?
want vind het nogal lastig om even een 35€ uit te geven als het mss maar om bepaalde drivers gaat :)
het gaat hier over een acer aspire 3650

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Heb je de chipset wel geïnstalleerd? Klik

jep, hebbe alle standaard drivers opnieuw afgehaald en geinstalleerd,
bij de install van de chipset kreeg ik eerst een foutmelding da demap 88 tekens overschreed, dus heb ik deze maar meteen vanaf de C:\ geinstalleerd :)
zou het mss mogelijk zijn dat windows 7 een bepaalde update heeft uitgevoerd en intern op het moederbord iets veranderd heeft aan de herkenning van de intel chipset?

(heb een cardbus usb 2.0 besteld, hopelijk werkt deze)
maar zou het probleem toch graag opgelost willen hebben ;)

Wacht ff,hebben we het wel over dezelfde chipset?
Volgens jouw specs moet je de ATI 8.233.00 xpx86 hebben en geen Intel.Je hebt toch XpHome? Kijk maar eens wat bij je driver detective staat "Ati Ide Controller"

Wacht ff,hebben we het wel over dezelfde chipset?
Volgens jouw specs moet je de ATI 8.233.00 xpx86 hebben en geen Intel.Je hebt toch XpHome? Kijk maar eens wat bij je driver detective staat "Ati Ide Controller"

idd, de ATI 8.233.00 xpx86 , maar staat deze niet verbonden met mn intel celeron?
alle ja, namelijk de usb poorten (Intel (R) Host Controller) werken t.o.v. de chipset ATI
veronderstel ik.
mja bij deze opnieuw te installeren (ATI) is het nog steeds niet verholpen :)

Ja lastig probleem.heb je al 's in het BIOS rondgekeken? Of ben je daarmee niet vertrouwd?
Heb je al eens bij AcerElock.jpg gekeken? Kun je wel een muis inpluggen die dan werkt?

Ja lastig probleem.heb je al 's in het BIOS rondgekeken? Of ben je daarmee niet vertrouwd?
Heb je al eens bij Bekijk bijlage 94365 gekeken? Kun je wel een muis inpluggen die dan werkt?

jep, heb deze zelfs geflasht en gekeken naar de optie usb enable/disable,
maar mijn bios ondersteund deze optie niet :)
zowel in de acer toolbar met elock is alles ontgrendeld,
en wanneer ik een muis inplug op de usb zegt ie, nieuwe hardware gevonden
en even later het usb apparaat word niet herkent, bij deze blijft de laptop dan weer niet hangen, en de lens van de muis reageerd ook, alleen de pijl op het bureaublad niet.

nog enige oplossingen? :)

Oplossingen ???

Iemand de juiste oplossing hiervoor?

thx in advance:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan