Laptop 'hapert' bij momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toto1991

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe Samsung laptop alleen heb ik soms het probleem dat hij een beetje hapert. Dit is goed te merken als ik bijvoorbeeld muziek luister omdat de muziek dan wordt onderbroken door een trillend gezoem. Als ik op dat moment ook de muis aan het bewegen bent stopt deze en staat dan ineens een stuk verder. Vind het moeilijk aan te geven verder, ik had dit alleen eerst toen ik wel eens buiten zat met de laptop -> warmte? En nu misschien als ik de laptop lang aan heb staan. Bij taakbeheer zie ik dat op het moment van de hapering, het processorgebruik even kort flink stijgt.

Iemand enig idee? Als jullie meer gegevens nodig hebben kan ik daar wel voor kijken.

Alvast bedankt!

Hoi,
doet mij denken aan een haperende of in onbalans geraakte fan v.d. processor.
Het enige goede advies dat ik je momenteel kan geven is om terug te gaan naar de winkel, ik neem aan dat je nog garantie hebt?
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe Samsung

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Dat zou wel heel vervelend zijn, als het goed is heb ik gewoon nog garantie maar dacht die eigenlijk niet nodig te hebben omdat ik altijd wel goed met dit soort spullen om ga. En het is wel vervelend want ik heb hem via een online winkel gekocht. Kan ik niet nog iets testen ofzo, dat het misschien aan iets anders ligt?

Ja je zou uit kunnen zoeken welk proces het is dat opeens zoveel gebruik maakt van de CPU-tijd, evt onder taakbeheer>processen.
Of eens kijken of je in de logboeken wat kunt vinden (run>eventvwr.msc>enter).

Kan ik iets scannen en posten zodat jullie kunnen zien dat er wat is?

Ja hoor, je kunt het als bijlage plaatsen via de paperclip (ga geavanceerd).

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet kijken voor het goede logboek. Ik weet nu wel hoe ik er kom maar vervolgens?

Geef ff aan welk besturingssysteem dat je hebt. Er zit n.l. nogal wat verschil tussen de weergave van b.v. XP en Vista e/o Win 7.
Je zou zowel onder "Software" alsook onder "System" een waarschuwing of een fout kunnen vinden, maar het hoeft niet.
Als het een hardwareprobleem is vind je wss niets. Het vervelende is dat je een laptop hebt, wat het een stuk moeilijker maakt. Een laptop schroef je niet even zo gauw open. Let je er wel op dat je laptop niet op een tafelkleed o.i.d. staat? Dat kan n.l. ook de warmteafvoer belemmeren.
Je kan ook eens je temps controleren door een progje te downloaden waarmee je je temps in de gaten kunt houden.
PcWizard-2010 of Speedfan b.v.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan