laptop hapert en doet héél raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendekinder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Berichten
4
hoi , ik ben rob en ben 16jr. ben al een tijd bezig met computers enz heb al een paar website's achter de rug enz maar nu heb ik een probleem met men laptop en kom er niet uit !! dus AUB help me !!

ik was 's avonds in men bed naar een legaal :rolleyes: seizoen van de simpsons aan het zien en opeens begint hij te haperen , ik dacht laat ik maar eens men laptop terug opstarten want hij stond al een tijdje op , ik druk op opnieuw opstarten en alles kwam zo goed als een slideshow .. en als ik dan terug dat balkje van windows XP kreeg dan moest ik min 10min op dat schermpje staan kijken.
dan starte hij uiteindelijk opnieuw op en het standaart geluidje van het opstarten en dat gebeurde al haperend en krakend presies een cd met veel krassen en zeer slechte boxen
ik heel men laptop onder gescand en niks gevonden.
dus ik dacht ja ik zal maar eens opnieuw formateren. het was opgelost (dacht ik ) na een 20 min begon alles opnieuw. nu na ong 4 keer formateren doet hij nog het zelfde .. computer reageert als een pentium 2 met een kappotte geluidskaart
prestaties in cntr-alt-del zijn cpu vanaf ik iets doe staat die op 100% als ik niks doe na een tijdje wachten op 2-4% maar ookal beweeg ik mijn muis schiet hij de hoogte in niet normaal (toch niet zoals tevoren). geheugen is normaal . en harde schijfactiviteit is ook niet normaal. (lampje).
ik heb ook linux mandriva 2006 of 2007 geprobeert weet niet meer welke en daar had ik er ook last van dus na 20min en dan afsluiten en dan terug willen aanmelde dan zat hij vast.

in ieder geval al bedankt voor het lezen van deze lange tekst nu alleen nog hopen dat ik geholpen kan worden !!! :D
groetjes, rob
 
Als het begint te haperen en te kraken dan is dat redelijk duidelijk dat het een kapotte harde schijf betreft. Dus als je nog garantie hebt binnenbrengen die hap en anders nieuwe harde schijf in laptop steken. Op je bed lees ik. Kreeg hij te warm misschien?
 
ja dan zal ik een nieuwe harde schijf moeten steken want ik heb zelf al mee liggen expirimenteren enz (in de goede zin) en denk dat ik geen garantie meer heb .. dus zal ik maar een nieuwe harde schijf kopen .. !!
ik denk dat het men moeder is geweest .. die zet altijd men laptop netjes af zegt ze .. ik krijg wel als zij hem gebruikt een opstartscan enz .. :p maar ja .. ik dacht wel dat het de harde schijf was want vanwege dat harde schijf lampje dat abnormaal reageerde.
dus deze mag close buiten nog 1 klein vraagje ..

mijn laptop adaptor is stuk ( ik heb het wel gemaakt door een ander plugje van een adaptor af te halen en dan netjes op men 19Volt adaptor te plaatsen ) maar dit zal niet lang werken denk ik ..
nu is men vraag weet iemand waar ik een goede en goedkope voeding kan kopen voor men ACER 3650 ?

edit: en is het veilig ivm andere hardware om nog even verder te werken op die kappote hardeschijf ?? of is het niet aan te raden ??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan