Laptop hapert...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb dus de laatste paar dagen of mss al een week of twee problemen met m'n Dell Studio laptop.
Ik speel al een jaar of zo een paar spelletjes op Facebook (daar valt het probleem het meeste op) en ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar de laatste tijd wil het allemaal niet zo vlot lopen.
Ik heb al op jullie site gesurft (al vaak trouwens :thumb:) en heb dus een schijfopruiming uitgevoerd. Daarna wou ik ook een schijfdefragmentatie uitvoeren maar dat bleek amper twee dagen geleden al gebeurd te zijn (staat automatisch ingesteld, wist ik niet).
Uiteindelijk heb ik dan ook nog CCleaner gedownload en gebruikt, maar het probleem lijkt nog niet opgelost.
Van die CCleaner ken ik nu wel niet zo veel, ik heb "Schoonmaken" gebruikt en "Scan naar problemen" (en daarna "Herstel geselecteerde problemen").
Ik kan niet goed uitleggen wat nu precies het probleem is. Soms denk ik dat het gewoon aan de muis ligt (niet die van de laptop zelf, ik gebruik een draadloze muis) en soms denk ik dat het aan de laptop ligt.
Ik krijg af en toe het gevoel dat er iets op de achtergrond aan het draaien is en dat hij daardoor wat trager gaat, maar ik heb geen nieuwe programma's erop gezet onlangs of zo dus ik kan mij niet inbeelden wat het dan zou kunnen zijn.
En de reden dat ik soms denk dat het aan de muis ligt is omdat als ik op iets wil klikken, ik soms wel vier keer moet klikken voor hij het uitvoert. En op andere momenten is het dan het omgekeerde, dan klik ik één keer en voert hij een dubbelklik uit. :shocked:
Het is gewoon heel verwarrend en ik weet niet wat ik nog kan veranderen aan m'n laptop om het beter te maken.
Naar mijn gevoel is hij toch best "schoon", maar aan de andere kant ken ik helemaal niks van computers dus als iemand van jullie er zou naar kijken zouden jullie daar mss een heel andere mening over hebben :D
Iemand suggesties? Alvast bedankt en sorry voor de lange uitleg :)

probeer als hij weer hapert eens met je rechtermuis op de balk onderin te klikken (of control alt delete te drukken) en dan vervolgens klik je op taakbeheer. ga naar het tabje processen, en sorteer deze even op geheugen... kan je dan even noteren welke processen het meeste geheugen verbruiken?

Ik heb dus terug een spelletje op Facebook gestart wat ik vroeger zonder problemen kon spelen om het uit te testen.
Ik zet maar meteen de hele lijst hier :) :

- Chrome.exe: 337.928 kb
- Chrome.exe: 34.288 kb
- dwm.exe: 30.232 kb
- explorer.exe: 21.844 kb
- chrome.exe: 18.448 kb
- wlcomm.exe: 15.812 kb
- chrome.exe: 13.452 kb
- msnmsgr.exe: 9.168 kb
- MSASCui.exe: 5.380 kb
- sttray.exe: 4.840 kb
- CCC.exe: 4.584 kb
- FirewallGUI.exe: 4.372 kb
- taskeng.exe: 4176 kb
- MOM.exe: 2.644 kb
- GrooveMonitor.exe: 2.360 kb
- ashDisp.exe: 1.996 kb
- taskmgr.exe: 1.864 kb
- IAAnotif.exe: 1.736 kb
- csrss.exe: 1.680 kb
- Ati2evxx.exe: 1.672 kb
- winlogon.exe: 1.632 kb
- Apoint.exe: 1.468 kb
- wmdSync.exe: 1.280 kb
- ApntEx.exe: 1.000 kb
- ehmsas.exe: 924 kb
- jusched.exe: 768 kb
- hidfind.exe: 760 kb
- ehtray.exe: 700 kb
- ApMsgFwd.exe: 580 kb

Terwijl ik dit aan het typen ben begin ik mij toch niet af te vragen of dat wel heel veel dingen zijn. Wat er open staat is het volgende: Eén tabblad in Google Chrome met dat spelletje, één tabblad in Google Chrome met dit forum en op de achtergrond MSN. Althans, het venster is niet open, het staat gewoon open op m'n startbalk.
Van bijna alle andere dingen weet ik niet eens wat het is??
Enige opmerkingen over de lijst? :)
Bedankt voor de snelle reactie trouwens!

Hey,

Ik heb die thread gelezen maar ik voel me toch nog een beetje in het duister tasten :confused:
Zoals ik al zei, ik ken echt helemaal niks van pc's en processen en geheugen...
Er draaien bij mij op dit moment 68 processen en ik begrijp uit de thread dat dat waarschijnlijk te veel is, maar hoe weet ik dan wat ik kan afzetten?
Ik snap ook niet dat er verschillende keren Chrome tussen staat, terwijl ik helemaal niet zoveel keer chrome heb openstaan?
Nog andere tips die mij kunnen verder helpen?

tis niet buitengewoon veel hoor... maar hoeveel werkgeheugen heb je in je pc zitten?

(kan je opzoeken door windowstoets+r te drukken, dan type je in: dxdiag, en druk je op ja...

daar staat ergens: geheugen: ....MB RAM

wat staat er op die puntjes?

okee dat zou dus wel voldoende moeten zijn...

ik denk dat het dan echt aan het spel ligt, spellen als farmville etc zijn volgens mij ook vrij crap opgebouwd, en verbruiken veel meer geheugen dan benodigd...

(300 mb voor enkel een chrome proces is namelijk vrij veel)

Ik vind het alleen zo vreemd dat ik het een hele tijd heb kunnen spelen zonder problemen, en het is pas recent dat hij zo lastig doet :)
Kan het ook aan Chrome liggen? Dat het beter zou gaan met een andere browser?
En als er nog andere dingen zijn die ik kan doen om alles terug wat beter te doen draaien dan mag je mij die zeker zeggen :)

tsja, meestal staat internet explorer standaard op de pc, dus kan je het daarmee eens proberen...

je hebt al eens de chrome tijdelijke bestanden etc. verwijderd?

Ja, ik ga ervan uit dat alles gewist is door die CCleaner?

geen idee, dat soort programmas vind ik sowieso troep, aangezien het installeren ervan meer rommel veroorzaakt dan dat het daadwerkelijk opruimt... gewoon bij chrome even bij opties of extra kijken en daar kan je het vast wel ergens verwijderen.
dat vind ik sowieso het voordeel van ff, daar kan je het \automatisch bij het afsluiten laten doen...

geen idee, dat soort programmas vind ik sowieso troep, aangezien het installeren ervan meer rommel veroorzaakt dan dat het daadwerkelijk opruimt... gewoon bij chrome even bij opties of extra kijken en daar kan je het vast wel ergens verwijderen.
dat vind ik sowieso het voordeel van ff, daar kan je het \automatisch bij het afsluiten laten doen...
Nou Ccleaner is echt geen troep hoor,ik geloof dat zowat alle HelpMij'ers het programma gebruiken.

Laatst bewerkt:
*mompelt iets over als helpmijers in het water springen...*

;p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan