Laptop-Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

totomaszot

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hallo mensen,

Ik heb laatst een nieuwe harddisk voor mijn laptop gekocht (100gig) omdat mijn oude harddisk te weinig geheugen bood. Ik heb de oude harddisk nog bewaard en daar staan nog wat vakantiefoto's, mp3's en programma's op, bij wijze van opslag.

Nu is die harddisk laatst op de grond gevallen, en nu hoor ik iets los zitten binnen in. Ik ben niet zo handig met die dingen om dat meteen open te gaan schroeven, want volgens mij maak ik dan nog meer kapot. :confused:

Weet iemand of dat ding nu echt volledig kapot is, en of ik de data die erop staat nog kan achterhalen. Ik ben helaas zo slim geweest om geen back-up van die dingen te maken, dus...:o

Kan iemand mij helpen? Bedankt! :thumb:

Thomas

En kan je m nog ergens inpluggen? Dan kan je zien of ie het nog doet :)

Indien je er nog geld aan uit wilt geven, haal een 2,5" naar een 3,5"adapter, en hang hem in een computer erbij, maar de koppen zijn het kwetsbaarste, als die eraf liggen, kun je het schudden, en openmaken heeft sowieso geen zin, 1 stofje ertussen, dan werkt het toch ook niet meer.

En kan je m nog ergens inpluggen? Dan kan je zien of ie het nog doet :)

Ja dat heb ik al gedaan, maar als hij hem probeert op te starten hoor ik wel dat de harddisk het schijfje probeert rond te draaien maar dan valt hij stil. Dus volgens mij is het het motortje van de harddisk die kapot is :confused:

Oja, nog bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Ja dat heb ik al gedaan, maar als hij hem probeert op te starten hoor ik wel dat de harddisk het schijfje probeert rond te draaien maar dan valt hij stil. Dus volgens mij is het het motortje van de harddisk die kapot is :confused:

Oja, nog bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Als het het motortje is, kan je het wel schudden.. zo heb ik ook nog een (gewone) schijf liggen, ook motor van stuk.. jammer genoeg :(

Als je toch een oplossing weet, post m hier dan ff als je wil :thumb:

mhm...zouden ze hem niet bij een computer winkel, of bij Toshiba (daar is de harddisk van) open maken, en dat schijfje in een andere harddisk zetten, zodat ik toch mijn bestanden heb? :confused:

Zal waarschijnlijk wel duur zijn, maar is dat mogelijk? Of doen ze dat uberhaupt niet...

LTR,

Thomas

mhm...zouden ze hem niet bij een computer winkel, of bij Toshiba (daar is de harddisk van) open maken, en dat schijfje in een andere harddisk zetten, zodat ik toch mijn bestanden heb? :confused:

Zal waarschijnlijk wel duur zijn, maar is dat mogelijk? Of doen ze dat uberhaupt niet...

LTR,

Thomas

Ik denk dat je dan een vermogen moet betalen.. die schijfjes moeten er in een compleet stof-vrije ruimte uitgehaald worden.. hoeft maar één vuiltje op te zitten en je kan er niets meer mee.. je kan hen natuurlijk altijd vragen :)

Ha, dat lijkt me inderdaad wel een beetje moeilijk :p

Nou, dan ben ik die bestanden gewoon kwijt...achja, live must go on...:D

Maar wel heel erg bedankt voor het reageren op mijn vraag :thumb:

LTR,

Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan