Laptop harde schijf inzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterComputer

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
Hallo

Ik wil een nieuwe harde schijf inzetten in mijn laptop, oude is er niet meer. Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft alleen aansluiten gaat niet.

Want de ingang voor de harde schijf is speciaal gemaakt. Gekochte harde schijf heeft open pins, dus het mist de juiste vorm ! Wat ik heb begrepen is de maker ( toshiba) heeft aan de pins van de harde schijf iets toegevoegd zodat ze goed zouden passen. Kan ik daaraan komen ? Of hoe moet ik dit oplossen.

Alvast bedankt.

Ik ken het alleen zo, dat je eerst de harde schijf met inbouw frame moet uitbouwen, dan kan je de inbouw frame overzetten op de nieuwe schijf, en vervolgens de nieuwe schijf terugplaatsen. Misschien ben je het overzetten van de inbouw frame vergeten? Het kan ook een koelblikje zijn...

Post een type oude en nieuwe harde schijf...

Probleem is, ik had de oude al weggegooid lang geleden. Is het niet mogelijk om die frame ergens te kopen of iets dergelijks.

Laatste oplossing zie ik usb behuizing gebruiken. Maar dit zal denk ik resulteren in een trage pc ?

Er waren vroeger ook IDE laptop schijven. Nu zie je alleen maar SATA. Wat voor laptop heb je precies?

Hoort daar een SATA of IDE schijf in? Wat voor aansluitingen heeft je nieuwe harde schijf?

Ik weet niet of het ide of sata is, zoiets zie ik nergens staan. Bij mijn nieuwe harde schijf zie ik alleen pinnen, dus die frame waarover jij het had ontbreekt.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Het notebook heeft van zijn eigen een sata hd erin dus als je nu ook een sata hd hebt zou het moeten passen maar vaak zitten de hd van en notebook opeen ijzeren plaatje geschroefd die de hd op zijn plaats houd denk zo te lezen dat je die ook weg hebt gegooid

Ja, het probleem is, dat volgens de advertentie ook een IDE schijf erin kan zitten. Eerst de antwoord op #8 afwachten...

@lutz,

welke advertentie dan want hier staat toch duidelijk serial ata en de link an vdk ook

Okay, in de laptop hoort een SATA schijf. Nu afwachten wat de ts heeft gekocht. Uit zijn opmerking denk ik eerder, dat ts een ide schijf gekocht heeft of misschien scsi...

http://bixnet.net/images/NBHD-IDE-Connector.jpg

De probleem is nou duidelijk denk ik. Mijn gekochte harde schijf is zoals die afgebeeld is , dat dis dus IDE. Maar ik had sata nodig. Ik had er geen weet van deze begrippen.
Op de harde schijf staat ultra ATA !

Is er een redelijke simpele oplossing hiervoor of moet ik gewoon nieuwe kopen ?

Laatst bewerkt:
SATA betekend Serial ATA, dan is er nog PATA, betekend parallel ATA. Ultra ATA betekend vermoedelijk UDMA66. Ik vrees dat het een nieuw harde schijf wordt. Indien je een verloopstuk tussen plaatst heb je niet meer voldoende ruimte om het geplaatst te krijgen.

Optie 1: koop een SSD met 120GB, is er nu vanaf €85 en zorgt voor ongekende performance.
Optie 2: koop een SATA harde schijf, vanaf €50 of zo.

MAAR: kan je het ook zonder inbouw frame / koelblik monteren?
Op veilingsites kan je met een beetje geluk weer zo een inbouw frame vinden, of zelf op onze Nederlandse markt plaats [punt] nl

MAAR: kan je het ook zonder inbouw frame / koelblik monteren?
Op veilingsites kan je met een beetje geluk weer zo een inbouw frame vinden, of zelf op onze Nederlandse markt plaats [punt] nl

Dit begrijp ik niet :) ik heb wel van behuizing gehoord om via usb te verbinden

Kan zo iets zijn:
take-apart-laptop-05.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan