laptop hardeschijf op IDE moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

overdrive

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
hallo,

ik heb een laptop hardeschijf en deze wil ik in mijn desktop bouwen, maar dat past niet.

ik weet wel dat het mogelijk is, weet iemand toevallig hoe dat moet?

Het is mogelijk. Dan moet je alleen de IDE kabel aansluiten. De spanningskabel in je pc heb je niet nodig. Let er ook op dat de harddisk niet in een of andere cover zit ingebouwd, met een andere aansluiting. Let ook op jumper stettings en hou er rekening mee dat latop harde schijven aanmerkelijk langzamer zijn dan 3,5" harde schijven. Je kunt ook overwegen om de harddisk in een externe usb bracket in te bouwen.

Geplaatst door hangmat
Het is mogelijk. Dan moet je alleen de IDE kabel aansluiten. De spanningskabel in je pc heb je niet nodig. Let er ook op dat de harddisk niet in een of andere cover zit ingebouwd, met een andere aansluiting. Let ook op jumper stettings en hou er rekening mee dat latop harde schijven aanmerkelijk langzamer zijn dan 3,5" harde schijven. Je kunt ook overwegen om de harddisk in een externe usb bracket in te bouwen.

Dat gaat niet rechtsteeks op IDE kabel ,daar heb je een convector kaartje Laptop-HD naar IDE kaartje, er zijn ook externe behuizingen voor om op USB aan te sluiten

Hmmm, weet je zeker dat de IDE aansluiting niet rechtstreeks past? Fysiek wel volgens mij. Een externe usb bracket heeft indrdaad wel een ingebouwde converter, maar dat heeft met het usb gebeuren te maken.

Dat weet ik zeker!!
IDE aan sluiting past niet op een Laptop HD, daar heb je dus echt een convecter voor nodig die dus ook gelijk de voeding geeft naar de HD

inderdaad.. zo iets had ik ook gehoord, hoe heet zo een converter?

hangmat leuke naam. zo wed ik vroeger op school genoem.. mijn achternaam rijmt op hangmat :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan