laptop -> HDMI -> TV wel beeld, geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1971

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
52
Ik heb mijn laptop (acer aspire) via een HDMI kabel aangesloten op ons LCD TV (sony kdl 32ex500). Ik krijg dan wel het beeld van de laptop op de TV maar niet het geluid. Alleen het geluid van de laptop hoor je, maar het lukt niet om het geluid ook via de TV te laten verlopen. Wie heeft tips om dit voor elkaar te krijgen? Alvast dank!
 
ik heb hier wel eens meer van gehoord. en heb er ook een klein beetje ervaring mee. maar zou ik eerst moge wete waarom je pc beeld op je tv wilt?
 
laptop -> HDMI -> TV wel beeld, geen geluid

Hoi Ralph,

Om dvd's te kijken of internet (bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl).
Ik hoor graag je reactie.
 
ik heb hier zoals ik al zij wel eens meer van gehoord. je kan met die combinatie iderdaad aleen het geluid vanaf je pc af laten spelen
en dat is inderdaad best wel vervelend. wat je wel kan doen is je pc die aangesloten staat met je tv aansluiten op boxen dan heb je gewwon weer normaal geluid.probeer dat dus is
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had al boxjes op de laptop aangesloten, dus uiteindelijk wel beter en harder geluid maar wel erg omslachtig allemaal. Komt dit door de HDMI aansluiting dat er geen geluid via de TV mogelijk is? Is die optie er wel als ik een ander soort aansluiting gebruik (VGA, USB,..)?
Treedt dit probleem van geen geluid ook op als er een normale dvd speler met een hdmi kabel op de tv wordt aangesloten?



ik heb hier zoals ik al zij wel eens meer van gehoord. je kan met die combinatie iderdaad aleen het geluid vanaf je pc af laten spelen
en dat is inderdaad best wel vervelend. wat je wel kan doen is je pc die aangesloten staat met je tv aansluiten op boxen dan heb je gewwon weer normaal geluid.probeer dat dus is
 
dan ligt het aan je HDMI-kabel..... normaal gesproken zou beeld en geluid door de hdmi kabel moeten, dus een nieuwe hdmi kabel kopen of gewoon doen wat Ralph zegt.....
 
zou het echt niet weten. maar meschien moet je dat eens proberen. meschien heb je al van die kabeltjes (ik wel) anders moet je er meschien een kopen (kost tussen de 15 en 20 euero) en even aan de verkoper vragen of het met deze kabel wel mogelijk is. ik verbind mijn playstation 3 met de tv via hdmi kabel en daar krijg ik wel gelijk geluid vanaf mijn tv
 
Mogelijk kan de laptop gewoon geen geluid over HDMI sturen, anders zul je dat toch bij de geluidsinstellingen van de laptop moeten instellen.
 
meschien moet je inderdaad de geluids instelling nog een keet controleren
 
Op de verpakking van de HDMI kabel staat dat de kabel geschikt is voor digitale overdracht van audio- en videosignalen. Dus het zou moeten kunnen. Hoe, wat en waar in mijn laptop stel ik het geluid anders in zodat het geluid ook via de TV kan verlopen? Heb je hier ervaring mee? Alle tips en aanwijzingen zijn welkom. Bedankt alvast! :thumb:


Mogelijk kan de laptop gewoon geen geluid over HDMI sturen, anders zul je dat toch bij de geluidsinstellingen van de laptop moeten instellen.
 
Welke laptop is het exact? (model/type) Welke Windows gebruik je?
 
Mensen. Antwoord niet als je er geen verstand van hebt!

Antwoord op je vraag: HDMI kabel is alleen voor beeld en stuurt geen geluid door. Je moet dus een aparte kabel hebben om je geluid van je laptop naar je TV te sturen.

Mvg,

Edit: HDMI is een voor het verzenden van multimedia. Dus zowel beeld als geluid. Maar het jammere hiervan is dat 9 van de 10 apparaten alleen beeld verstuurt en geen geluid. Zelf heb ik ook een pc met HDMI op mijn tv staan en hier gebruik ik ook een aparte geluidskabel voor ( MiniJack).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een aparte audiokabel aangesloten, maar nog steeds geen geluid??? Wat gaat er nu mis / wat zien we over het hoofd? Moet er aanvullend toch nog iets veranderd worden aan de TV en/of PC instellingen met betrekking tot het geluid? Graag je/jullie input!


Mensen. Antwoord niet als je er geen verstand van hebt!

Antwoord op je vraag: HDMI kabel is alleen voor beeld en stuurt geen geluid door. Je moet dus een aparte kabel hebben om je geluid van je laptop naar je TV te sturen.

Mvg,

Edit: HDMI is een voor het verzenden van multimedia. Dus zowel beeld als geluid. Maar het jammere hiervan is dat 9 van de 10 apparaten alleen beeld verstuurt en geen geluid. Zelf heb ik ook een pc met HDMI op mijn tv staan en hier gebruik ik ook een aparte geluidskabel voor ( MiniJack).
 
Ik heb inmiddels een aparte audiokabel aangesloten, maar nog steeds geen geluid??? Wat gaat er nu mis / wat zien we over het hoofd? Moet er aanvullend toch nog iets veranderd worden aan de TV en/of PC instellingen met betrekking tot het geluid? Graag je/jullie input!

Het eerste waar ik nu naar zou kijken is. Ligt het aan de laptop of iets anders. Dus probeer andere speakers of een koptelefoon op de laptop aan te sluiten en kijk of je wel geluid krijgt, zoniet ligt het aan je laptop (aan de drivers oid).

Mvg,
 
Ik heb de vraag in de tussentijd ook voorgelegd aan de service afdeling waar ik de TV heb gekocht. Hierbij het antwoord dat ik kreeg: "HDMI geeft bij hoge uitzondering via de laptop ook geluid door.
Nou is het 95% kans dat u laptop dit niet ondersteund.De audiokabel die u heeft aangesloten werkt alleen als u de laptop via de VGA kabel aansluit, deze audio ingang is namelijk gekoppeld aan de VGA ingang."


Ik heb er nu een VGA kabel en een aparte audiokabel (3,5 mm) tussen geplaatst en heb nu eindelijk ook geluid via de TV speakers. Beeld is met VGA kabel ook behoorlijk scherp. Wat mij betreft is het probleem opgelost. De HDMI kabel bewaar ik wel voor een in de toekomst aan te schaffen DVD of BD-speler met HDMI uitgang.

Allen toch bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

=============================

Geluid laptop is OK, met boxjes of koptelefoon. Het moet dus echt ergens anders aan liggen. Er zit een nieuwe HDMI kabel 1.3 tussen TV en laptop, ik heb ook al verschillende ingangen op de TV geprobeerd (4 hdmi ingangen), maar helaas geen resultaat. Nog andere sugesties?

Het eerste waar ik nu naar zou kijken is. Ligt het aan de laptop of iets anders. Dus probeer andere speakers of een koptelefoon op de laptop aan te sluiten en kijk of je wel geluid krijgt, zoniet ligt het aan je laptop (aan de drivers oid).

Mvg,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan