Laptop heeft behoefte aan new life.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans de Man

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2005
Hallo computerkenners,

ik heb een Compaq Presario laptop, type 12XL202, serie CM 2060. Er zat ooit een Windows98-besturingssysteem in. Toen heeft er even een Windows2000-systeem in gezeten en nu tracht ik een Linux-systeem te installeren. Maar daar reageert het systeem niet goed op.

Daarbij is de accu verre van vertrouwenwekkend. Want hij klapt er geregeld uit, terwijl de stroom-voorziening normaal is aangesloten.

Ik wil deze stuk hardware graag optimaal benutten, maar het ontbreekt mij aan de specifieke kennis.

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Hans

Geplaatst door XP_PC

??

Wat wil je nu precies?
Lees zijn bericht nog is, er staat:
Daarbij is de accu verre van vertrouwenwekkend. Want hij klapt er geregeld uit, terwijl de stroom-voorziening normaal is aangesloten.
Daaruit leid ik uit dat zijn accu niet echt goed werkt op een linux systeem. Of zie ik dat weer verkeerd?

Ik denk dat je vrij 'oude' laptop, linux niet aan kan, iig niet de wat nieuwere en anders weet ik het niet, er zijn hier niet zoveel linux gebruikers volgens mij

Mijn laptop

Mannen, mijn laptop heeft een accu/batterij in zich zitten, die in het algemeen kort opgeladen blijft. Daaromtrent zoek ik naar een afdoende oplossing.

Daarbij wil ik graag een Linux besturingssysteem installeren, alleen vermoed ik dat het standaard geheugen te laag is.

Kunnen jullie hier iets mee?

misschien handig om je laptop specificatie door te geven en welke linux je wilt installeren

ik heb eens geïnformeerd naar een accu/batterij voor een Compaq Presario laptop,
type 12XL202, serie CM 2060.
deze is te leveren.
kosten 156euro incl btw en verzendkosten
6 maanden garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan