laptop heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Mijn laptop is heel traag, er zit windows 7 op, maar toen ik hem kocht kreeg ik er geen instalatie cd bij anders had ik windows 7 weer opnieuw instaleerd, maar dat is nu geen optie. Als ik op internet zit te gamen of gewoon een programma open is het gebruik 90% tot 100% in taakbeheer, hij doet dan heel traag. De harde schijf zit maar voor een kwart vol en ik heb hem ook al helemaal gescand. Tot nu toe geen verbeteringen.
Hebben jullie nog wat ideen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, maar ik kan dit niet lezen.
Gebruik interpunctie. (En haal de fouten er gelijk uit als je toch bezig bent.)

helemaal gescand tot nu toe geen verbeteringen

??? Zeker weten?
Doe dan nog eens een scan met mbam en sas. Beide zijn gratis.
Eerst updaten en daarna afzonderlijk van elkaar je systeem laten scannen.

Voorgeinstalleerde windows 7 neem ik aan?
Dan heeft de laptop een herstelmogelijkheid of je hebt geen backup gemaakt van je systeem.

ik heb hem gescand dat leverde 2 fouten op en ik heb jammer genoeg geen back up gemaakt maar zou het ook aan mijn video kaart kunnen liggen?

je kan volgens mij ook zien in taakbeheer welke proces zoveel gebruikt

je kan het vinden onder de tab processen

Mod edit
@JoZ1
Gebruik interpunctie. (En haal de fouten er gelijk uit als je toch bezig bent.)
We gaan het hier niet over spelling e/o grammaticale fouten hebben, het is nu eenmaal niet ieders ding.
Gebruik voortaan de knop " Meld misbruik", de sectiemoderator onderneemt dan evt. actie of niet. ;)

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger zei:
het is nu eenmaal niet ieders ding.
Waar zijn die lessen Nederlands op school dan goed voor? :confused:

Ik zie dat de eerste post is aangepast.

@hein1998: Welke processen nemen zoveel geheugen in beslag? Eventueel gebruikmaken van Glary Utilities en/of CCleaner.

het zijn heel veel processen somigen zie ik wel 3 a 4x en over die spellings fouten ik ben heel slecht in nederlands vorig jaar (ik zit nog op school) stond ik een 5,4 op mijn eind rapoort

Laatst bewerkt:
Over die spellingfouten hoef je je niet druk te maken, daar gaan we hier niet over. :D
Zou je een screenshot kunnen maken van taakbeheer, tabblad processen? Vergroot taakbeheer helemaal en maak dan een screenshot van je buroblad.
Alt-toets + Prt Scr-toets>open MS Paint (buro-accessoires) en kies plakken. Sla het bestand op als .jpg op je buroblad b.v. klik op geavanceerd onder je berichtenvenster en doe het uploaden d.m.v. de paperclip in de werkbalk. Voeg het dan evt. als bijlage toe.

Laatst bewerkt:
ik snap wel hoe ik dat moet doen daar niet van maar ik heb mijn laptop helemaal leeg gehaalt een hele dag alles aan het verwijderen nu nu gaat hij wel wat sneller

Dus het is opgelost? :confused:

Zo niet, maak alsnog even dat screenshot ;)

??? Zeker weten?
Doe dan nog eens een scan met mbam en sas. Beide zijn gratis.
Eerst updaten en daarna afzonderlijk van elkaar je systeem laten scannen.

Voorgeinstalleerde windows 7 neem ik aan?
Dan heeft de laptop een herstelmogelijkheid of je hebt geen backup gemaakt van je systeem.

Met die 2 programma's kun je helemaal niks mee! En daarmee los je het probleem ook niet op.:)

Met Auslogic Disk defragmenter link: http://download.cnet.com/Auslogics-...67503.html?part=dl-6267754&subj=dl&tag=button

Kun je je hdd opruimen.
En met ccleaner ook: http://www.piriform.com/CCLEANER

Dit zijn pas programma's die je systeem verbeteren en geen valse antivirus programma's:(

en heb je al goede antivirus programma? Link: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials

Licht en snelle antivirus waar je verder geen last van zult hebben:)

@Windowsfaq: MBAM en SAS zijn anders zeer goede 'malwaredetectors'.
Malware kan je computer aanzienlijk vertragen, dus ik snap niet helemaal waar je op doelt.

Graag even toelichten.

Microsoft Security Essentials is gratis en veel overzichtelijker:)
Malwarebytes , tja vind niet ALTIJD MALWARE!:shocked:
Want zelf MSE heeft een virus gevonden. (1 jaar geleden)
En ik heb van MSE geen omkijken meer naar.

MBAM is ook gratis en overzichtelijk.

En het is ook geen virusscanner, maar slechts om soms eens mee te scannen.
Ernaast moet natuurlijk gewoon een virusscanner (MSE?) geïnstalleerd worden.

Maar ik snap nog steeds niet waarom jij MBAM afraadt, terwijl iedereen op dit forum het aanraadt. :confused:

@@Windowsfaq,

waar je voorkeur naar uit gaat is persoonlijk.
Dus niet "Microsoft Security Essentials is veel overzichtelijker"
maar "ik vind persoonlijk Microsoft Security Essentials veel overzichtelijker"

Daarnaast gooi je virussen en malware door elkaar.
Verdiep je eerst eens in de materie en kom terug als je weet waar je het over hebt.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan