laptop heet en sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Mijn laptop wordt erg warm als ik bepaalde dingen er mee doe. Hij wordt ook erg sloom en ik kan windows herinstalleren wat ik wil maar het helpt niet. Het is een pb easynote tj65. Ik werd het een beetje zat toen ik een virtuele machine maakte met windows 7. Eerst kon ik dit makkelijk. Nu niet meer. Hij is dan sloom en wordt heet. Ik heb gekeken in everest home edition en daar staat dat de cpu 60 graden is. Dit is constant zo. De harde schijf is 55 graden als ik hem normaal gebruik zonder programma's te draaien die niet in windows zitten. en zodra ik een zwaarder programma gebruik wordt hij 65 graden. Ik denk dat dit te heet is. Ik weet niet hoeveel het wel moet zijn. Weet iemand wat ik er tegen kan doen? en kan dit ook voor een slomere computer zorgen? De harde schijf is een hitachi hts545050B9A300.

sorry mn processor is 60 graden als ik zware programma's draai. normaal rond 52.

Laatst bewerkt door een moderator:
Belast je cpu eens 100% met OCCT en kijk met core temp wat de temperatuur dan is. Opzich is 60 graden niet iets om je zorgen over te maken.

het ligt denk ik ook aan de harde schijf. ik vond op internet dat boven de 60 niet meer normaal is.

Maar wat gebeurt er als je hem 100% belast (klik) en de temperatuur meet met (klik)? Dan je in ieder geval de warmte uitsluiten. Op het moment dat je je windows 7 opnieuw hebt geïnstalleerd, heb je toen wel alle drivers geïnstalleerd? Dus van je videokaart, je chipset en eventueel je cpu? Ik denk persoonlijk niet dat het de hardeschijf is. Althans als het probleem vrijwel ineens ontstaat. Een hardeschijf kan kapot zijn, stervende of levend en in alle gevallen merk je dat duidelijk. Snelheid vermindering komt in elk niet voor.

Hallo

Merk/typenr/ouderdom ???

Indien dit een al iets oudere laptop mocht zijn , heb je deze dan al eens stofvrij gemaakt ???

Hoe je dit doet , staat hier ook beschreven :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken
De harde schijf is 55 graden als ik hem normaal gebruik zonder programma's te draaien die niet in windows zitten. en zodra ik een zwaarder programma gebruik wordt hij 65 graden. Ik denk dat dit te heet is. Ik weet niet hoeveel het wel moet

Dit is veel te warm , en er dient dringend aktie te worden genomen.

Laat ook eens crystaldiskinfo op deze harddisk los , zo weet je snel in welke staat deze schijf is ... (nog betrouwbaar of niet)

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Peter

Laatst bewerkt:
Hrrm dat had ik even gemist. 55 graden voor een HDD is behoorlijk pittig.

2 jaar oud en is een pb easynote tj65. niet spammen met packard hell aub.

de gezondheidstoestant van de hardeschijf is goed en hij is nu ik hem uit heb gehad 38 graden. dat is redelijk normaal lijkt mij, maar als ik dan iets zwaars open zoals fallout dan wordt hij 60. fallout is ook wel zwaar, maar hij moet hem kunnen draaien en dan vindt ik deze hitte wel erg en dat was niet toen ik hem net kocht. ik ga even kijken naar het stof denk ik, maar hoe zit het met koeling. kan dat slechter zijn geworden en kan dat vervangen worden in een laptop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan