Laptop herkend CD-rom speler in windows niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

CreasoR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

ik heb laatst een laptop gekregen. Toshiba Satellite 300CDS. Hier stond windows 95 op, toen wilde ik er 98 opzetten. Dit gaat prima alleen als ik dan in windows ben, herkent windows mijn cd-romspeler niet. Dit is al de eerste keer als ik windows 98 wil opstarten, want dan vraagt hij namelijk in windows om de windows 98 cdrom om de drivers te installeren, voor beeldscherm, geluid etc. Als ik die dan allemaal annuleer kom ik wel in windows terecht, en als ik dan bij 'Deze computer' kijk, zie ik alleen maar m'n diskette-station en m'n C schijf. Er staat dus helemaal geen CD-romspeler bij.

Het is heel raar want ik kan wel gewoon via DOS, windows installeren, maar zodra ik in windows zelf ben, herkent hij die cdromspeler niet meer.

Ik hoo pdat iemand mij kan helpen,

Gr Julius

Als ik die dan allemaal annuleer kom ik wel in windows terecht, en als ik dan bij 'Deze computer' kijk, zie ik alleen maar m'n diskette-station en m'n C schijf.

Dacht je dat die vraag om de CD voor niets was? Dat is om nieuw herkende hardware te kunnen toevoegen (o.a. CD-rom). Erg slim ben je dus niet bezig.

Tijs.

uhmn nou ik bedoel meer zo:

als ik dan alsnog gewoon die dinge nwil installeren, zegt ie : windows heeft meest geschikte stuurprogramma gevonden, klik op volgende omte installeren. Dan doe ik dat, en dan wil die gaan installeren, e nstaat er: doe de windows 98SE CD-rom in de cdromspeler e ndruk op een toets. nou dan druk ik op een toets en dan komt die zelfde melding weer, terwijl die cd gewon in de cdromspeler zit.
DUS

Doe het dan zo: Pak een opstartfloppy, start daarvan op, en zet de inhoud van de Windows98SE cd-rom in een aparte map op de harddisk.

Zodra dan om de CD-rom wordt gevraagd, blader dan naar de map waar je de CD-rom in gekopieerd had. Vaak moet je daar dan weer de Win98 submap hebben.

Tijs.

uhmn hoe kan ik de bestanden van de cdrom afkopieren, als de cdromspeler niet word herkent:p

uhmn hoe kan ik de bestanden van de cdrom afkopieren, als de cdromspeler niet word herkent:p

Haal een bootflopppy voor Win98SE Engelse versie hier, als je er zelf geen hebt. Zodra je de bootfloppy gemaakt hebt en op de andere PC ermee hebt opgestart, gebruik dan het volgende commando om de inhoud van de Win98SE cd-rom op je harddisk te zetten (ik ga er even vanuit dat D: de cd-rom drive is, en de doelmap C:\W98SE)

xcopy D:\*.* C:\W98SE\*.* /s /e /v

De werkwijze van de vorige poster wist je hele c: schijf, dus die werkwijze kan ik op dit moment (nog) niet aanbevelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan