Laptop herkend externe harde schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paardengek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Hoi,

Alvast bedankt voor degene die mij kunnen helpen.

Ik heb mijn sims spelletjes op een externe harde schijf geïnstalleerd en wilde graag een nieuwe erbij installeren maar helaas herkend de laptop de externe harde schijf ineens niet meer. (daar straks deed ie het nog).
Ik heb even gegoogled en daar kwam ik uit dat ik de externe harde schijf opnieuw een letter moest geven. (ook vreemd, eerst heette mijn externe harde schijf F en nu ineens die van mijn vriend) Helaas kan ik die optie niet aanklikken bij systeembeheer. Hij geeft daar wel aan dat de externe harde schijf er tussen staat. Ook staat er niks bij veilig verwijderen. Heb ook al andere usb poorten gebruikt maar ook dat geeft geen verschil.
Ik heb een Asus laptop, type geen idee (hij is nu bijna 4 jaar oud)
Ik weet verder niet meer wat ik moet proberen, zoveel snap ik namelijk niet van computers/laptops.
Kan iemand het mij op een hele simpele manier uitleggen wat ik moet doen?

Start de laptop anders eens op met een Live CD. Voor Windows heb je oa Hiren's bootcd en voor Linux heb je oa Ubuntu.
Kies nooit voor de installatie optie maar alleen voor de Live CD optie.
Kijk nu of je de externe schijf benaderen kunt.
Ja.... dan is waarschijnlijk de drivers stuk onder Windows en moet je die opnieuw installeren (chipset drivers).
Anders wordt het lastig...
Je kunt nog proberen om met een herstelprogramma de externe schijf te benaderen en de data te redden.
Zorg dat je ruimte genoeg hebt op de laptop of sluit een 2e harde schijf aan.
GetDataback heb ik goede ervaringen mee, maar is niet gratis. Er is wel een trial dus je kunt wel testen of dat het probleem is.

Maar je hebt vast een backup v/d data.... ;)

Nu praat je al echt in een andere taal voor mij...

Live cd? Was da?

Inmiddels is het probleem opgelost, de behuizing maakte niet goed contact, hij doet het weer! :D

Mooi..... daar was je bij het testen in een ander systeem ook achter gekomen..... want dan had ie het gedaan en dan bouw je hem weer terug en grote kans dat ie het ook weer gedaan had....
succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan